فرماندار مسجد سلیمان: علت طلاق و خودکشی در مسجد سلیمان بیکاری است

فرماندار مسجد سلیمان:  علت طلاق و خودکشی در مسجد سلیمان بیکاری است

پاکدل نرخ ۴۵ درصدی بیکاری در مسجدسلیمان را به دلیل انجام نشدن توسعه اقتصادی و نبود رونق تولید در این شهرستان مطرح کرد.

 محمد پاکدل فرماندار مسجد سلیمان می‌گوید: با وجود ظرفیت‌های زیادی که در مسجد سلیمان هست نباید شاهد این نرخ بالای بیکاری در این شهرستان باشیم.

او گفت: تبعات این نرخ بیکاری، خودکشی‌هایی است که ۲ هفته یکبار شاهد آن هستیم و نا به‌ هنجاری‌هایی که در جامعه رخ می‌دهد.

به گفته پاکدل روزانه ۳ طلاق در مسجد سلیمان رخ می‌دهد که به دلیل بالا بودن نرخ بیکاری در این شهرستان است.

فرماندار مسجد سلیمان روز شنبه در نشست تخصصی حوزه صنعت و شهرک‌های صنعتی ۴ شهرستان لالی، اندیکا، مسجدسلیمان و هفتکل که با حضور مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در محل پتروشیمی مسجدسلیمان برگزار شد این سخنان را بیان کرد.

این مقام مسئول به معادن سنگ، گچ، نفت و گاز در مسجد سلیمان اشاره کرد که می‌توان با استفاده از این ظرفیت‌ها مشکل بیکاری را در این شهرستان برطرف کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان نیز در این نشست گفت: ۴ شهرستان لالی، هفتکل، مسجدسلیمان و اندیکا نفتخیز بود، اما با رفتن شرکت‌های نفت از این مناطق، وضعیت اقتصاد آن‌ها بد شد، ضمن اینکه در شهرستان مسجدسلیمان با کمبود زمین روبه رو هستیم.

اخلاق محمدیان ادامه داد: اگر سرمایه گذاران در این منطقه ورود کنند می‌توان شهرک‌های صنعتی ۴ شهرستان لالی، اندیکا، مسجدسلیمان و هفتکل را رونق داد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان متذکر شد که در خوزستان پروسه استعلام‌ گیری برای سرمایه‌گذاران تولید در مدت طولانی انجام می‌شود در حالی که در استان‌های دیگر اینگونه نیست.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران روز شنبه در سفری ۲ روزه وارد خوزستان شد.

شایان ذکر است که تاکید بر توسعه صنایع آلاینده و پتروشیمی در مناطق کوهستانی و طبیعی شمال و شرق خوزستان در حالی است که فعالان محیط زیست آن را عامل نابودی طبیعت این مناطق می‌دانند.