ظرفیت تخت‌های آی سی یو بیمارستان رازی اهواز تکمیل شد

ظرفیت تخت‌های آی سی یو بیمارستان رازی اهواز تکمیل شد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ظرفیت تخت‌های آی سی یو اختصاص داده شده به بیماران کرونایی در بیماستان رازی اهواز تکمیل شده است.

محمدحسین سرمست یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: همچنین بیش از ۷۰ درصد ظرفیت تخت‌های آی سی یو در نظر گرفته شده برای بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های کرونایی اهواز اشغال شده است.

وی با بیان اینکه اگر شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت نشود روزهای سختی در پیش داریم افزود: ممکن است تا ۲ هفته آینده شاهد افزایش موارد بیماری و بستری‌ ناشی از کرونا در خوزستان باشیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با توجه به افزایش تعداد بیماران بدحال، آی سی یو بیمارستان‌های خوزستان بیشتر اشغال می‌شوند و این احتمال وجود دارد که در هفته‌های آینده شاهد افزایش موارد مرگ و میر باشیم.

وی ادامه داد: اگر روند بیماری و رعایت نشدن شیوه نامه‌های بهداشتی، تا عید نوروز ادامه داشته باشد ممکن است در ایام عید همچون دوره‌های قبل کسب و کارها مختل شود.

سرمست، با اشاره به اینکه بیشتر موارد مرگ و میر در خوزستان علاوه بر داشتن بیماری زمینه‌ای، واکسن نزده یا واکسیناسیون خود را کامل نکرده‌اند گفت: از مردم تقاضا داریم که نسبت به انجام واکسیناسیون اهتمام ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه تاکنون موارد مرگ در کودکان زیر ۱۲ سال خوزستان نداشته‌ایم افزود: در سویه اُمیکرون شاهد بستری کودکان و موارد بد حال در آنها هستیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در زمینه اعمال محدودیت‌ها تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم اگرچه اعتقاد داریم که میزان تاثیرگذاری محدودیت‌های فعلی باید بیشتر بررسی شود.

هم اکنون هفت شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، هشت شهرستان نارنجی و ۱۲ شهرستان زرد کرونایی هستند.