پرسپولیس و استقلال در مسیر جنگ قهرمانی

هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال با انجام ۵ بازی دیگر پیگیری خواهد شد

پرسپولیس و استقلال در مسیر جنگ قهرمانی

هفته هفدهم مسابقات لیگ برتر فوتبال، امروز (یک‌شنبه) با انجام ۵ بازی دیگر ادامه خواهد یافت که در مهم‌ترین این بازی‌ها استقلال در ورزشگاه آزادی به مصاف ذوب‌آهن می‌رود و پرسپولیس میهمان نساجی مازندران است.

سرخابی‌ها در بالای جدول برای صدرنشینی رقابت سختی را پشت سر می‌گذارند و به همین دلیل هر بازی برای هر دو تیم حکم مرگ و زندگی را دارد.

در ادامه با مرور جزئیات این بازی‌ها همراه باشید.

استقلال- ذوب آهن

تیم فوتبال استقلال با کسب ۳۸ امتیاز در صدر جدول لیگ برتر فوتبال قرار دارد. این تیم قصد دارد با برد بازی خانگی صدرنشینی خود را تثبیت کند.

آبی پوشان پایتخت در بازی معوقه جام حذفی با عبور از سد پیکان توانستند به جمع ۸ تیم برتر این مسابقات راه یابند.

تیم استقلال توانست صالح حردانی و عزیزبک آمانوف را در فصل نقل و انتقالات به خدمت بگیرد.

در آن طرف، تیم ذوب آهن با کسب ۱۸ امتیاز در جایگاه یازدهم جدول رده بندی قرار دارد. این تیم قصد دارد دست پر به اصفهان برگردد، اما با حریف قدرتمندی مواجه است.

تیم ذوب آهن تاکنون سجاد آشوری و سعید باقر پسند را در فصل نقل و انتقالات به خدمت گرفته است.

بازی رفت ۲ تیم با نتیجه ۲ بر صفر به نفع تیم استقلال به پایان رسید.

نساجی مازندران- پرسپولیس

دیدار تیم‌های  فوتبال نساجی مازندران و پرسپولیس در ورزشگاه امام رضا برگزار می‌شود.

تیم فوتبال نساجی مازندران با کسب ۲۱ امتیاز در جایگاه نهم جدول رده بندی قرار دارد. این تیم شمالی قصد دارد با  برد برابر تیم پرسپولیس رتبه خود در جدول رده بندی را ارتقا بدهد.

تیم نساجی تاکنون متین کریم زاده را به خدمت گرفته است. در آن طرف، تیم پرسپولیس با کسب ۳۵ امتیاز در رتبه دوم جدول رده بندی قرار دارد.

شاگردان گل محمدی قصد دارند با پیروزی برابر تیم نساجی همچنان در کورس رقابت با تیم استقلال رقیب دیرینه خود باشند.  

سرخپوشان پایتخت در بازی سوپرجام برابر تیم فولاد شکست خوردند و نتوانستند برای پنجمین بار قهرمان این بازی شوند.

همچنین پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس بعد از توافق درویش مدیرعامل باشگاه با بیرانوند و باشگاه پدیده و پرداخت بخشی از طلب آن‌ها روز پنج شنبه باز شد.

 سرخپوشان توانستند احمد گوهری دروازه بان صنعت نفت آبادان را به خدمت بگیرند و او قرار است جانشین رادوشوویچ شود. همچنین پرسپولیسی‌ها قرار  بود رامین رضاییان و یک مهاجم اهل  آمریکای جنوبی را جذب کنند  اما حضور این ۲ بازیکن در پرسپولیس منتفی شد

مهدی شیری هم با نظر گل محمدی در لیست مازاد پرسپولیس قرار گرفت و قرار است این بازیکن به فولاد بپیوندد.

امید عالیشاه، سیامک نعمتی، میلاد سرلک و عیسی آل کثیر به علت مصدومیت و مهدی ترابی و احسان پهلوان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا و مهدی شیری به علت اخراج در سوپر جام و قرار گرفتن در لیست مازاد باشگاه قادر به همراهی پرسپولیس در بازی با نساجی نیستند.

علاوه بر این، حمید مطهری مربی پرسپولیس هم به علت اخراج در بازی سوپرجام قادر به همراهی تیمش  برابر نساجی نیست.

 بازی رفت ۲ تیم با نتیجه ۲ بریک به نفع تیم پرسپولیس به پایان رسید.

 گل گهر سیرجان- فجرشهید سپاسی

تیم فوتبال گل گهر سیرجان با کسب ۲۲ امتیاز در رتبه هفتم جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال قرار دارد.

شاگردان قلعه نویی قصد دارند با پیروزی برابر تیم فجر شهید سپاسی رتبه خود را در جدول رده بندی ارتقا بدهند.

کمیته استیناف چند روز پیش رای کمیته انضباطی در پرونده بازیکن گابنی گل گهر سیرجان را تایید کرد و ۳ بازی این تیم برابر تیم‌های استقلال، سپاهان و پیکان را ۳ بر صفر به نفع این تیم‌ها اعلام کرد.

ر آن طرف، تیم فوتبال فجرشهید سپاسی با ۱۳ امتیاز در جایگاه چهاردهم قرار دارد.

شاگردان کلانتری به ۳ امتیاز بازی برابر تیم گل گهر سیرجان نیاز مبرم دارند تا از انتهای جدول جدا شوند.

تیم فجر شهید سپاسی تاکنون رضا علیاری، یوسف وکیا و میلاد کمندانی را به خدمت گرفته است.

بازی رفت   ۲ تیم با نتیجه یک بر صفر به نفع تیم گل گهر سیرجان به پایان رسید.

پیکان- هوادار

تیم فوتبال پیکان با کسب ۲۵ امتیاز در جایگاه ششم جدول رده بندی قرار دارد. این تیم قصد دارد با پیروزی برابر تیم هوادار جایگاه خود را در جدول رده بندی ارتقا بدهد.

شاگردان حسینی در جام حذفی برابر تیم استقلال شکست خورد و از گردونه این رقابت‌ها کنار رفت.

تغییر و تحولات مدیریتی در باشگاه پیکان صورت گرفت و امیر عطا بخش به جای اکبر محمدی به عنوان مدیرعامل باشگاه انتخاب شد. همچنین بعد از استعفای دقیقی، علیرضا رهقی به عنوان مدیر تیم پیکان معرفی شد.

تیم فوتبال پیکان توانست محمد قاسمی نژاد و میلاد بدرقه را در فصل نقل و انتقالات جذب کند و اگر کارت بازی این بازیکنان صادر شود، آن‌ها می‌توانند برابر تیم هوادار بازی کنند.

در آن طرف، تیم هوادار با ۱۴ امتیاز در جایگاه سیزدهم جدول رده بندی قرار دارد. این تیم به برد برابر تیم پیکان نیاز مبرم دارد تا وضعیت خود را سرو سامان بدهد.

تیم هوادار توانست بابک مرادی را در فصل نقل و انتقالات به خدمت بگیرد و از این بازیکن هم در دیدار معوقه برابر تیم استقلال هم استفاده کرد.

بازی رفت ۲ تیم با نتیجه ۲ بر صفر به نفع تیم پیکان به پایان رسید.

 فولاد- آلومینیوم اراک

تیم فوتبال  فولاد با کسب ۲۱ امتیاز در جایگاه دهم جدول رده بندی قرار دارد. این تیم اهوازی قصد دارد با پیروزی در بازی خانگی رتبه خود را در جدول رده بندی ارتقا بدهد.

شاگردان نکونام در بازی سوپرجام توانستند از سد تیم پرسپولیس عبور کنند و برای اولین بار قهرمان سوپرجام شوند. آن‌ها بعد از این قهرمانی با روحیه بالا به مصاف حریفان خود در لیگ برتر فوتبال می‌روند.

تیم فولاد توانست آرش رضاوند، عارف آقاسی، علیرضا کوشکی و محمدرضا خلعتبری را در فصل نقل و انتقالات جذب کند و نکونام از بازیکنان جدید برابر تیم پرسپولیس در بازی سوپرجام استفاده کرد.

در آن طرف، تیم آلومینیوم اراک با کسب ۲۵ امتیاز در جایگاه پنجم جدول رده بندی قرار دارد. این تیم قصد دارد با دست پر اهواز را ترک کند، اما با حریف قدرتمندی مواجه است.

تیم آلومینیوم اراک در فصل نقل و انتقالات فعالیت چندانی نداشته و تاکنون فقط مهرداد بایرامی را جذب کرده است.

بازی رفت ۲ تیم با نتیجه ۳ بر صفر به نفع تیم آلومینیوم اراک به پایان رسید و تیم فولاد قصد دارد شکست بازی رفت را جبران کند.