طرح پلیس فتا علیه تقلب در امتحانات مجازی

اقدام قضائی علیه مرتکبانی که در فضای مجازی مترصد کلاه‌برداری از متقاضیان هستند در حال اجراست

طرح پلیس فتا علیه تقلب در امتحانات مجازی

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا انتظامی کشور با اشاره به دستگیری عاملان تبلیغ تقلب امتحانات نهایی در فضای مجازی، از دانش‌آموزها خواست فریب این تبلیغ‌ها را نخورند.

سرهنگ رامین پاشایی اظهار کرد: طرح عملیاتی و رصد پیش‌دستانه پلیس فتا با همیاری بیش از ۱۲۰ کارگروه ویژه در واحدهای متناظر استانی و شهرستانی علیه هرگونه جریان در حوزه تبلیغات دسیسه و تقلب در امتحانات نهایی دانش‌آموزان و دانشجویان در حال پیگیری است و اقدام قضائی علیه مرتکبانی که در فضای مجازی مترصد کلاه‌برداری از متقاضیان و اعمال مجرمانه خود هستند در حال اجراست.

وی افزود: براساس رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی، بیش از ۱۷۰ تارنمای مجرمانه در این خصوص احصا شد و بیش از ۱۴ فقره نیز تحت اقدامات قضائی اعم از دستگیری، احضار و مسدودسازی حساب‌های مالی متهمان صورت گرفته است و با همکاری ویژه وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، رسیدگی با این گونه تخلفات در جریان است.

معاون فرهنگی، اجتماعی پلیس فتا انتظامی کشور بیان کرد: با تجزیه و تحلیل پرونده‌های قضائی ادوار گذشته، مشخص است مجرمان سایبری فعال در این حوزه بدون داشتن هرگونه سواد علمی یا دسترسی به سوالات امتحانی، پس از تبلیغات و فریب متقاضیان و دریافت مبالغ مختلف از آنان تحت عنوان ودیعه و سایر موارد، دیگر پاسخ‌گوی متقاضیان نخواهند بود.

وی با بیان اینکه هنگام کشف موارد مجرمانه در این حوزه، اسامی دانش‌آموزان و دانشجویان متخلف نیز به نهادهای اجرایی دو وزارتخانه یاد شده با هدف اعمال برخوردهای لازم و قانونی اعلام خواهد شد از کلیه دانش آموزان و دانشجویان خواست به هیچ عنوان فریب این گونه تبلیغات را نخورند.

سرهنگ پاشایی تصریح کرد: خانواده‌ها باید با توجه به اینکه ارتکاب این اعمال مجرمانه و متخلفانه که بعضاً از سوی فرزندان آن‌ها به صورت مخفیانه صورت می‌گیرد، ضمن راهنمایی فرزندان خود، نظارت مستمر و دائمی را بر نحوه فعالیت‌های تحصیلی و امتحانات آنان داشته باشند.

این مقام مسئول به عموم مردم توصیه کرد: در صورت مشاهده موارد مشکوک می‌توانند موضوع را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir یا شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به جهت برخورد قانونی با متخلفان و مجرمان منعکس کنند.