پارک حاشیه‌ای در اهواز اجرا می‌شود

پارک حاشیه‌ای در اهواز اجرا می‌شود

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اهواز با بیان اینکه افرادی که در برخی نقاط اقدام به دریافت وجه نقد از رانندگان به‌ازای پارک خودرو می کنند، مجوز ندارند گفت: پارک حاشیه‌ای تا قبل از پایان سال در ۱۱ نقطه از اهواز اجرا می‌شود.

عبدالامیر مجدم، درخصوص اجرای طرح پارک حاشیه‌ای، اظهار کرد: شهرداری اهواز از سال ۹۰ پیگیر اجرای پارک حاشیه‌ای بوده، اما طی سال‌های گذشته اجرای این طرح متوقف شده است؛ زیرا پیمانکاران تمایلی به ورود در این زمینه نداشتند.

وی افزود: ازآنجاکه پارک حاشیه‌ای در اهواز اجرا نمی‌شود، درحال‌حاضر در برخی مناطق به ویژه درِ بیمارستان‌ها و مجتمع‌های تجاری سطح شهر، افرادی به صورت خودجوش و بدون مجوز قانونی اقدام به دریافت هزینه پارک از شهروندان می‌کنند؛ به دلیل اینکه دریافت وجه نقد از شهروندان درخصوص پارک حاشیه‌ای غیرقانونی است و شهرداری نیز نمی‌تواند در این زمینه ورود کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اهواز تصریح کرد: با اجرایی نشدن این طرح، افرادی در مکان‌های عمومی بدون نظارت شهرداری برای جای پارک از شهروندان وجه دریافت می‌کنند که امری غیرقانونی است.

وی با اشاره به وظیفه تأمین محلی برای جای پارک ارباب رجوع توسط نهادهای مربوطه، تاکید کرد: بیمارستان‌ها زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی است و براساس دستورالعمل خود به ویژه بیمارستان‌های جدید وظیفه دارند مکانی را برای پارک ارباب رجوع خود تأمین کنند.

مجدم اضافه کرد: تأمین پارکینگ برای یک فضا با یک کاربری جزو وظایف ذاتی است که باید انجام شود. اگر بیمارستان‌ها، براساس قانون و آنچه که وظیفه دارند، پارکینگ ارباب رجوع خود را تأمین کنند بخش بزرگی از دغدغه شهر و شهرداری حل خواهد شد و هرج و مرج در آن محدوده ایجاد نمی‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرایی شدن طرح پارک حاشیه‌ای انجام شده و از سال ۹۷ تاکنون پیگیر اجرای آن هستیم، خاطرنشان کرد: با توجه به تغییر تعریف و فرآیند دریافت هزینه پارک حاشیه‌ای توسط وزارت کشور پیمانکاران رغبت کمتری برای اقدام در این حوزه داشته‌اند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اهواز، ادامه داد: براساس تعریف جدید، باید تمام هزینه دریافتی به‌طورمستقیم به حساب خزانه واریز شود که پس از مدت معینی به صورت خاص، برای تکمیل و تجهیز پارکینگ‌ها به حساب شهرداری واریز می‌شود. علاوه‌بر این، هزینه‌کرد سرمایه‌گذار هم به حساب وی واریز می‌شود.

وی تصریح کرد: در نهایت امر با اجرای مزایده پیمانکار اجراکننده تعیین و برای شروع کار در حال طی کردن مراحل اداری است و تا قبل از پایان سال در ۱۱ نقطه مشخص شده توسط شورای ترافیک استان، پارک حاشیه‌ای در اهواز اجرایی می‌شود.