آب آشامیدنی ۴۵ روستای سیل زده هرمزگان قطع است

۳۰۰ راه روستایی همچنان بسته است

آب آشامیدنی ۴۵ روستای سیل زده هرمزگان قطع است

پس از فرونشست آب، گروه‌هایی از آب و فاضلاب هرمزگان به مناطق سیل زده اعزام شده اند و در تلاش برای رفع مشکل آب هستند.

مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان اعلام کرد: بر اثر بارندگی‌ها و سیل اخیر، آب آشامیدنی حدود ۴۵ روستای سیل زده در این استان همچنان قطع است.

  علیرضا اکبری عصر چهارشنبه بااعلام این خبر افزود: این روستاها بیشتر در شهرستان‌های میناب و رودان و بخشی هم در شرق بندرعباس قرار دارند که اکنون با تانکر سیار آبرسانی می شوند.

وی بیان داشت: پس از فرونشست آب، گروه‌هایی از آب و فاضلاب هرمزگان به مناطق سیل زده اعزام شده اند و در تلاش برای رفع مشکل آب هستند.

مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آبفای هرمزگان، آب بخش زیادی از این روستاها تا پایان امشب (چهارشنبه) و یا فردا پنجشنبه وصل می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان گفت: بدنبال بارندگی های پنج روز گذشته و جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه ها هم اکنون ۳۰۰ راه روستایی بسته است.

محمد خزایی عصر چهارشنبه با اعلام این خبر به رسانه ها افزود: شمار راه های روستایی بسته شده به علت اینکه ناشی از طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیلاب های موقتی است، متغیر بوده و با فروکش کردن شدت جریان آب، راه ها بازگشایی می شود.

وی بیان داشت: بیشتر راه های بسته روستایی در شهرستان های رودان، میناب و بشاگرد است.

رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان همچنین از بسته شدن سه راه اصلی و راه های فرعی استان خبر داد و اظهارداشت: محورهای اصلی بسته شده بندرخمیربه بندرلنگه از مسیر آبنمای کنخ، بندرخمیربه بندرعباس از مسیر جدید ایست و بازرسی منبع آب و جاده بشاگرد به جاسک است.

خزایی یادآورشد: جاده جاسک به بشاگرد به علت طغیان رودخانه شریفی به صورت موقت بسته است که با فروکش کردن آب بازگشایی می شود.
وی ادامه داد: محور فرعی حسنلنگی به سرخنگی نیز به علت تخریب پل سرخنگی مسدود است که گروه های راهداری در حال بازگشایی مسیر هستند و در جاده فاریاب به زیارتعلی رودان نیز به علت احتمال ریزش کوه با محدودیت رفت و آمد می شود.

این مسئول ابرازداشت: محورهای جایگزین برای رفت وآمد در مسیر بندرخمیر به بندرلنگه از محور دژگان و بندرخمیر به بندرعباس از محور کلمتلی به گچین است.