طرح اطلس اقتصادی خوزستان به سه زبان راه‌اندازی می‌شود

طرح اطلس اقتصادی خوزستان به سه زبان راه‌اندازی می‌شود
نشست خبری مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خوزستان با اصحاب رسانه

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خوزستان از راه‌اندازی طرح اطلس اقتصادی برای معرفی ظرفیت‌های اقتصادی استان به سه زبان‌ مختلف خبر داد.

امید احمدی امروز سه‌شنبه هشتم شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به تعیین برش استانی برنامه‌های وزارت اقتصاد و دارایی برای خوزستان، اظهار کرد: در بخش اقتصادی کارگروه نظارت و پایش بانک‌ها و بیمه‌ها ایجاد و تاکنون بر کار ۶ بانک نظارت و بازرسی شد.

وی افزود: نسبت پرداخت تسهیلات به سپرده مردم در بانک‌های خوزستان ۴۸ درصد است؛ به طوری که بیش از ۲۲ هزار میلیارد ریال میزان سپرده و تسهیلات ۱۰ هزار میلیارد ریال بود و در تلاشیم‌ نسبت تسهیلات به سپرده بیشتر شود.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خوزستان با بیان اینکه برخی شرکت‌ها بیمه‌های خود را خارج از استان پرداخت می‌کنند که باید جلوی آن‌ها گرفته شود، گفت: طرح اطلس اقتصادی استان به منظور توسعه سرمایه‌گذاری در حال راه‌اندازی بوده که در آن نقشه جامع ظرفیت شهرستان‌های استان به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی در اینترنت قابل مشاهده است.

وی تشریح کرد: در بخش تبصره ۱۸ نیز ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال برای رونق اشتغال در سال ۱۴۰۰ اختصاص یافت که ۱.۵ برابر آن را بانک‌ها باید تزریق کنند و تاکنون از این محل برای ۴ هزار و ۲۰۰ نفر اشتغالزایی شده است.

احمدی با اشاره به اینکه برای سال ۱۴۰۱ نیز در بحث تبصره ۱۸، ۳۰ پروژه تعیین شده تا منجر به اشتغال ۱۴ هزار نفر شود، ادامه داد: ۹۶۰ میلیارد تومان به شهرداری اهواز در غالب عوارض تعلیق می‌گیرد و بزودی نیز ۱۵۰ میلیارد تومان پرداخت می‌شود.

وی گفت: سطح درآمدی استان از راه مالیات و نظایر آن در سال گذشته ۱۳۵ هزار میلیارد ریال تعیین شده بود که ۱۶۰ هزار میلیارد ریال حاصل شد و باقیمانده آن به استان اختصاص یافت. همچنین برای سال جاری با رشد ۶۸ درصدی ۲۲۷ هزار میلیارد ریال تعیین شده است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خوزستان در خصوص نبود دستگاه پوز در مطب‌های پزشکی، تصریح کرد: بازرسین ۱۸۱ مالیاتی برای این کار تعیین شده و مردم می‌توانند در صورت نبود دستگاه پوز در مطب‌ها و درخواست آن‌ها برای انتقال پول به حساب‌های شخصی با سامان ۱۵۲۶ تماس بگیرند.

احمدی در ادامه مطلب فوق بیان کرد: در اولین شورای بانک‌ها موضوع برداشته شدن دستگاه‌های عابر بانک در مجتمع‌های پزشکی مطرح می‌شود تا مطب‌های پزشکی بیماران را مجبور به استفاده از دستگاه عابر بانک برای پرداخت حق الزحمه با حساب شخصی نکنند، همچنین در حال بروز رسانی مالیات پزشکان هستیم.

وی عنوان کرد: بر طبق قانون ارزش افزوده یک درصد فروش در شرکت‌های بالای ۵۰ نفر نیرو باید حق آلایندگی پرداخت کنند مگر اینکه مجوز سازمان محیط زیست داشته باشد.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خوزستان گفت: یک سوله به قیمت ۷۱۰ میلیارد ریال خریداری و تمام کالاهای انبار‌های اموال تکملیکی قاچاق و مکشوفه در یکجا مستقر می‌شوند که مجهز به ایکس-ری است.