ضرغامی فردا به بندرعباس سفر می‌کند

هدف: افتتاح برنامه دریایی کشتی سانی 

ضرغامی فردا به بندرعباس سفر می‌کند

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری فردا (5شنبه) برای افتتاح برنامه دریایی کشتی سانی به هرمزگان سفر می‌کند. 
هدف اصلی از سفر وی به بندرعباس، افتتاح برنامه دریایی کشتی سانی ( بزرگ‌ترین کشتی شبه کروز کشورمان) به منظور رونق دادن به اقتصاد گردشگری دریایی است.


کشتی سانی یک کشتی شبه کروز ایتالیایی بزرگ است که قرار است وارد فرآیند خدمت رسانی به ترددهای دریایی برای جام جهانی قطر از مبدأ ایران شود.
این کشتی در 8 طبقه دارای 316 تخت اتاق مجزا است که امکاناتی همچون رستوران، فروشگاه، سینما، سالن‌های کنفرانس و ... نیز در آن تدارک دیده شده و قابلیت حمل بیش از 800 مسافر را در مسیرهای طولانی دریانوردی دارد.
این کشتی قادر است تا مسیر دریایی کیش تا دوحه قطر را با سرعت حدود 15 گره دریایی طی 10 ساعت طی کند.


این کشتی پیشترها در خط دریایی بندرعباس - شارجه خدمات ارائه می‌داد و این مسیر را نیز حدود 10 ساعت طی می‌کرد.
کشتی سانی تا پیش از شیوع کرونا در خط بندرعباس - شارجه فعالیت می‌کرد اما طی دوران کرونا عملا فعالیتش در این خط غیراقتصادی بود و لذا برای بیش از دو سال در نزدیکی سواحل بندرعباس لنگر انداخته بود و از حدود سه ماه قبل راهی داک تعمیراتی ایزوایکو شد و حالا تعمیرات آن پایان یافته و آماده سرویس دهی است.


مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان چند روز قبل گفته بود که هنوز راه اندازی خط دریایی میان هرمزگان با دوحه قطر تعیین تکلیف نشده و امروز خبر رسید که مخبر معاون اول رییس جمهور در تماس تلفنی با مقامات عالی قطری، پیگیری راه اندازی خط دریایی میان ایران و این کشور برای مسابقات جام جهانی فوتبال شد.