شیراز نیازمند خلاقیت و ایده‌های جدید برای المان‌های شهری

شیراز نیازمند خلاقیت و ایده‌های جدید برای المان‌های شهری

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز گفت: المان‌های شهری به عنوان عنصر شاخص از شهر ابزاری ارزشمند برای معرفی هویت شهر هستند.

روح‌الله مظفری در اولین جلسه هماهنگی معاونت سیما و منظر با مسئولین زیباسازی مناطق یازده گانه شهرداری در سال ۱۴۰۱ افزود: المان‌ها می‌توانند آینه‌ای تمام نما، از هویت و فرهنگ شهر باشند.

وی گفت: نمادها و المان شهری که در فضاهای عمومی نصب می‌شوند ضمن اینکه موجب بالا بردن کیفیت بصری محیط باعث می‌شوند، باعث می‌شود شهروندان و ببیندگان درک بهتری نسبت به‌ محیط زندگی، مفاخر، مشاهیر، آداب و رسوم خود بدست بیاورند.

مظفری با تاکید بر اینکه در زمینه المان‌های شهری نیازمند خلاقیت، نوآوری و ایده‌های جدید هستیم، یادآور شد: شهر شیراز تنها متعلق به شهروندانش نیست و بسیاری از مردم در جهان کشور ایران را به نام شهر شیراز می‌شناسند و با در نظر گرفتن اینکه شیراز توسط مقام معظم رهبری به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) نامگذاری شده باید المان‌های ملی، مذهبی و اسلامی فاخری در این شهر نصب شود.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز به تاثیر و نقش المان‌های شهری در زندگی شهروندان اشاره کرد و گفت: در هر المان‌ شهری معانی خاصی به کار برده شده است که اگر این مفاهیم در ذهن شهروندان جای بگیرد، به عناصری هویتمند و شاخص در سطح شهر تبدیل خواهند شد.