شهر شیشه در هرمزگان ایجاد می‌شود

شهر شیشه در هرمزگان ایجاد می‌شود

استاندار هرمزگان از تلاش برای ایجاد شهر شیشه در استان خبر داد و گفت: در رابطه با بخش فین نیز ارتقای آن به شهرستان انجام خواهد شد.

مهدی دوستی در آیین آغازین عملیات اجرایی کارخانه تولید کنستانتره آهن آک‌کهور فین اظهارداشت: در سطح ملی نیازمند این هستیم که تا سال 1404 به تولید 55 میلیون تن فولاد برسیم و یکی از چالش‌های ما برای این مهم تامین سنگ آهن است و لازم است زنجیره کامل توسعه پیدا کند.

وی افزود: در خصوص معادن استان هرمزگان حرکتش تاکنون متکی بر کانی‌های فلزی بوده است و ما برنامه‌های ویژه‌ای برای کانی‌های غیرفلزی داریم و در اولین گام یک شهر شیشه را در نظر گرفته‌ایم و زیرساخت‌های آن در حال مهیا شدن است.

استاندار هرمزگان بیان کرد: اگر که برق و آب، گاز و راه را فراهم کنیم خود توسعه اتفاق خواهد افتاد و مدلی که هم اکنون برای سرمایه‌گذاری تدوین کردیم یک کیف سرمایه‌گذاری ایجاد کرده‌ایم که در یک بخش آن مجوزها قرار دارد و مجوزهای مربوط به معادن، صنایع، کشاورزی و ... بی نام امضا شده است و فقط کافی است سرمایه‌گذاران آن‌ها را امضا کنند تا کار آغاز شود.

دوستی بیان کرد: یک بسته تقسیمات کشوری داریم که در آن فین قطعا یکی از اولین مناطقی خواهد بود که ارتقا خواهد یافت و مقدمات آن هم فراهم شده است، بازسازی خرابی بازسازی از زلزله نیز امیدواریم با سرعت بخشیدن تزریق اعتبارات کار هم سرعت بگیرد.

وی عنوان کرد: در بحث آب فین و رضوان هم در تلاش هستیم پرونده آب این دو منطقه را با اعتبار ویژه‌ای بسته شود و آب پایدار به این مناطق نیز برسد

دوستی تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور تسهیلات بسیاری را گرفتیم و لازم است با استفاده از آن‌ها باغات کهنه ما جمع شده و نوسازی شوند، فین یکی از این مناطق است که باید کشاورزی در آن بروزرسانی شود و قطعا از ابتدای سال روند پرداخت تسهیلات برای این امر را آغاز خواهیم کرد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان‌کرد: با اصلاح باغات می‌توانیم حداقل تولید و بهره‌وری را تا 7 برابر افزایش دهیم چرا که معتقدیم که اگر ما بتوانیم بخش کشاورزی را ثروتمند کنیم از مازاد ثروت آن‌ها توسعه در سایر بخش‌ها نیز اتفاق خواهد افتاد