شرایط سد مسجدسلیمان به مرحله هشدار رسیده است

شرایط سد مسجدسلیمان به مرحله هشدار رسیده است
زارت نیرو علاج بخشی این سد را باید در اولویت‌های اساسی خود قرار دهد

بازرس کل ویژه خوزستان با اشاره به ضرورت توجه ویژه به علاج بخشی سد مسجدسلیمان گفت: شرایط فعلی این سد به مرحله هشدار رسیده است.

محمد آقاجری اظهار کرد: این سد با توجه به اهمیت و تأثیری که در تولید برق کشور و تأثیر مستقیم بر رژیم آبی خوزستان به ویژه آب شرب شهرستان مسجدسلیمان دارد باید به صورت ویژه و در سطح ملی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: وزارت نیرو علاج بخشی این سد را باید در اولویت‌های اساسی خود قرار دهد چرا که نبود پایدارسازی آن خطرات جدی را برای پایین دست سد، تولید برق و تنش در رژیم آبی استان دارد.

آقاجری تاکید کرد: مسئولان خوزستان باید موضوع علاج بخشی سد مسجدسلیمان را جدی گرفته و برای تأمین اعتبار مورد نیاز آن تلاش کنند.

بازرس کل ویژه خوزستان با بیان اینکه پیش از این تذکراتی برای اصلاح و پایداری سد مسجدسلیمان به سازمان آب و برق استان داده شد، تصریح کرد: اقداماتی که پس از این تذکرات از سوی سازمان آب و برق و وزرات نیرو صورت گرفت به هیچ وجه کافی نبوده و وضعیت سد همچنان دارای مشکل است.

وی اضافه کرد: این بازرسی همچنان به طور مستمر بر وضعیت علاج بخشی سد مسجدسلیمان نظارت دارد و با هر گونه ترک فعل برخورد جدی خواهد کرد.

آقاجری تاکید کرد: در راستای وظیفه نظارتی خود ظرف هفته جاری اقدام به ارسال گزارش هشداری به وزارت نیرو و استانداری خوزستان خواهیم کرد.