شاید بتوان با یک تیر دو نشان زد

وقتی صحبت از شهر راز می شود همه اذعان دارند که یکی از بهترین آب و هوا های این کره خاکی را داراست. لذا باید قابلیت رشد و نمو گیاهان در این شهر به بهترین شکل ممکن باشد. اما به این شرط که بخواهند بهترین باشد.

شاید بتوان با یک تیر دو نشان زد

علی جمشیدپور - خبرنیوز / وقتی پس از سال ها یک تیم شیرازی به لیگ برتر کشور راه پیدا کرد همه گمان می کردند که مسئولان چه ها که می کنند و در این آب و هوای ناب می توانند مرغوب ترین زمین چمن ایران را پرورش دهند، اما قضیه بدتر از قبل شد!

برای هر ورزشی در ابتدا باید زیر ساخت فراهم شود. مسلما برای فوتبال باید یک زمین چمن مناسب وجود داشته باشد تا بتوان این بازی را به صورت معمول برگزار کرد. اما این جا در چهارمین کلان شهر ایران وضعیت به گونه ای دیگر رقم خورد.

تیم های فجر سپاسی و شهدای قشقایی، نماینده های شیراز در لیگ برتر و لیگ آزادگان مدت ها با معضل زمین نامناسب برای بازی های خانگی مواجه بودند. هر چه گفتیم و گفتند هم افاقه نکرد تا بالاخره شنیده ها حاکی از این است که طی یک جلسه با حضور مسئولین در استانداری فارس قرار بر این شده است که چمن ورزشگاه حافظیه دست خوش تغییراتی اساسی شود.

در ابتدا به نظر می آمد که قبل از چنین تصمیمی، ورزشگاه پارس را برای ادامه مسابقات آماده نمایند اما با آزمون و خطاهای گذشته آشکار است که چمن ورزشگاه پارس نیز تا فصل آینده قابل بهره برداری نمی باشد. لذا تخریب چمن حافظیه برای کاشت مجدد تصمیمی عجولانه به شمار می رفت اما با در نظر گرفتن صحبت هایی مبنی بر اینکه شاید بتوان شیراز را به عنوان یکی از شهرهای تمرینی برای بازی های جام جهانی قطر در نظر گرفت، می شود به عمق این موضوع رسید.

اگر متولیان امر در این زمینه موفق شوند و به علت مسافت کوتاه قطر با شیراز موفق به اخذ چنین میزبانی حتی برای تمرین یک یا دو تیم در شهر راز شوند می توان امیدوار بود که آینده روشن تری در انتظار ورزش، گردشگری و ... شیراز خواهد بود.

با امید به اینکه طبق صحبت های جناب وزیر ورزش و جوانان، بودجه مورد نیاز برای بازسازی چمن حافظیه و همچنین ورزشگاه عظیم پارس در اختیار مسئولین ورزشی استان قرار بگیرد.