تغییر مدت دوره آموزشی سربازی

تغییر مدت دوره آموزشی سربازی

مدت دوره آموزشی خدمت سربازی به قبل از دوران کرونا بازگشته است.

با توجه به واکسیناسیون سراسری کرونا و بازگشت شرایط عادی به جامعه، مدت دوره آموزش سربازی به همان ۴۵ روز قبل از دوران کرونا بازگشته است.دوره آموزشی سربازی با توجه به وضعیت کرونایی ۳۰ روزه شده بود.

لازم به ذکر است که بسیاری از سربازان پایه خدمتی اسفند ۱۴۰۰ نیز دوره آموزشی خود را به صورت ۴۵ روزه طی کردند.

حداقل حقوق سربازی چقدر شد؟

سردار تقی مهری اظهار کرد: با تلاش مسئولین دولت و نیروهای مسلح، حقوق سربازان وظیفه با اولویت سربازان در حال خدمت در مناطق عملیاتی و کمتر توسعه یافته از اسفند ماه سال ۱۴۰۰ افزایش یافت.

وی گفت: بر این اساس میانگین حقوق سربازان از یک میلیون و پانصد هزار تومان در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ به یک میلیون و هفتصد و پنجاه هزار تومان در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

سردار مهری بیان کرد: در حال حاضر حداقل حقوق پرداختی به سربازانی که در مناطق عادی خدمت می‌کنند یک میلیون و دویست و نود و پنج هزار تومان و حداکثر حقوق آنان در مناطق عملیاتی مبلغ چهار میلیون و پانصد هزار تومان است.

این مقام انتظامی اظهار کرد: امیدواریم با تصویب نهایی حقوق سربازان وظیفه در مجلس شورای اسلامی و ابلاغ آن از سوی دولت، ان‌شاءالله در سال ۱۴۰۱ شاهد افزایش میانگین حقوق کارکنان وظیفه به مبلغ حدود سه میلیون و سیصد هزار تومان باشیم.

رییس سازمان وظیفه عمومی خاطر نشان کرد: مشمولان و خانواده‌های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی vazifeh.police.ir ، سامانه تلفن گویا به شماره ۰۹۶۴۸۰ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.