سیستم حمل و نقل عمومی آمریکا چهره پلیسی به خود گرفت

سیستم حمل و نقل عمومی آمریکا چهره پلیسی به خود گرفت

درپی تیراندازی صبح سه شنبه در متروی بروکلین در شهر نیویورک، سیستم حمل و نقل عمومی در آمریکا به حالت آماده باش درآمده است و مقامات آمریکایی از مردم می‌خواهند هر امر غیرعادی را گزارش کنند.

بر اساس گزارش ها، سیستم های حمل و نقل عمومی در بوستون، فیلادفیا، سان فرانسیکو، آتلانتا و واشنگتن دی سی به حالت آماده باش درآمده اند و چهره پلیسی به خود گرفته اند.

کاخ سفید: آماده ایم هر کمک لازم را در اختیار نیویورک قرار دهیم

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید عصر سه‌شنبه به خبرنگاران همراه هیات جو بایدن رییس جمهور آمریکا در سفر به ایالت  آیووا در هواپیما گفت که دولت بایدن از طریق کانال‌های مناسب کمک های لازم را به نیویورک ارائه خواهد کرد.

ساکی گفت که مقامات ارشد کاخ سفید با "اریک آدامز" شهردار نیویورک و کیچانت سیول، کمیسر پلیس نیویورک در تماس هستند، اما رئیس جمهوری آمریکا هنوز با آدامز گفتگو نکرده است.

شهردار نیویورک: آنچه رخ داد ترور بود

"اریک آدامز" شهردار نیویورک در پی این تیراندازی مرگبار گفت که هنوز برای نام‌گذاری تیراندازی در متروی بروکیلن که منجر به زخمی شدن ۱۶ نفر شد، زود است، اما آنچه اتفاق افتاد "ترور" بود.

شهردار جدید نیویورک تیراندازی را یک اقدام خشونت‌آمیز بی‌معنا خواند و به خبرنگاران گفت: هنوز تحقیقات در مراحل اولیه خود قرار دارند.

وی در عین حال گفت: این ترور است. شخصی سعی کرد سیستم ما را به وحشت بیندازد. به نظر می رسد وی نوعی بمب دودزا را وارد قطار کرده است.

آدامز تصریح کرد  با اسلحه شلیک کردند و بنابراین نمی خواهم زودتر از تحقیقات نتیجه گیری کنم. فکر می‌کنم در این زمان، بازرسان درحال انجام تلاش‌های لازم هستند تا به درستی اتفاقات را  شناسایی کنند.

شهردار نیویورک ادامه داد بنابراین فکر می کنم هنوز برای نتیجه گیری زود است. ما هنوز در حال انجام تحقیقات هستیم، اما به ریشه منبع حادثه دست خواهیم یافت و فرد مسئول را دستگیر خواهیم کرد.

آدامز در ادامه از مسافران و امدادگران اولیه  که به مجروحان در محل حادثه کمک کردند، تقدیر کرد.

افزایش مجروحان حادثه تیراندازی متروی نیویورک به 16 نفر