فوت مرد 43 ساله براثر آتش‌سوزی تعمیرگاه خانگی

فوت مرد 43 ساله براثر آتش‌سوزی تعمیرگاه خانگی

یک مرد ۴۳ ساله عصر امروز سه شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ براثر آتش سوزی و انفجار یک دستگاه موتورسیکلت در یک تعمیرگاه خانگی واقع در شهر اَرَد گراش استان فارس جان باخت.

روابط عمومی مرکز مدیریت و فوریت های پزشکی شهرستان گراش فارس شامگاه سه شنبه از زبان ناصر دلخوش اعلام کرد: در این آتش سوزی جوانی ۴۳ ساله که در گاراژ محبوس شده بود و شعله‌های آتش از همه جا زبانه می‌کشید در آتش سوخت.

وی بیان کرد: نیروهای اورژانس  حتی در میان زبانه های اتش به داخل ساختمان و محل وقوع آتش سوزی ورود کردند اما تلاش آنها برای نجات این مرد ۴۳ ساله بی فایده بود.

روابط عمومی مرکز مدیریت و فوریت های پزشکی شهرستان گراش فارس با بیان اینکه وجود مواد آتش زا از جمله بنزین باعث شعله ور شدن و شدت آتش‌سوزی در این ساختمان شد، افزود: این مرد ۴۳ ساله به صورت غیرمجاز و در منزل خانگی خود اقدام به راه اندازی این مغازه تعمیرگاهی کرده بود .

شهردار ارد هم گفت: اگرچه شهرداری ارد فاقد ماشین آتش نشانی است اما فوت این مرد ۴۳ در این حادثه ارتباطی با کمبود تجهیزات آتش نشانی نداشت.

یوسفی اظهار داشت: فرد فوتی این حادثه بنا به دلایلی نامعلوم خودش درب ساختمان را از بیرون قفل کرده بود و با وقوع آتش سوزی و ناتوانی در خاموش کردن آن هر لحظه بر زبانه های آتش افزوده می شد.

وی بیان کرد: ماشین‌های آب استیجاری شهرداری که در همان محل مشغول بودند  برای اطفای حریق اقدام کردند اما به دلیل وجود مواد آتش زا مانند روغن، گازوییل و بنزین، آتش به سرعت شعله‌ور شده و باعث مرگ این فرد شده است.

یوسفی ادامه داد: شهرداری ارد برخی تجهیزات لازم آتش‌نشانی شامل پمپ آب، نازل و ۶۰ متر شلینگ استاندارد برای واقع بحران و بروز اتش سوزی تامین کرده و روی یکی از خودروهای آبرسان سیار نصب کرده و در یک سال گذشته هم چند حادثه آتش‌سوزی با همین تجهیزات خاموش شده است.

بهمن‌ماه ۱۳۹۷ کلنگ ساخت ایستگاه آتش نشانی به زیربنای ۶۰۰ مترمربع و با اعتباری افزون بر ۲۰۰ میلیون تومان به همت دو تن از خیرین منطقه به زمین زده شد اما هنوز به بهره برداری نرسیده است.

بخش ارد با هفت هزار نفر جمعیت در فاصله ۴۵ کیلومتری گراش و بین دو شهرستان دیگر جنوب فارس شامل خنج و اِوَز واقع شده است.

شهرستان گراش در فاصله حدود ۳۶۵ کیلومتری شیراز واقع است.