سپاهان- نفت مسجد سلیمان؛ جدال نویدکیا و فکری در نصف جهان

مسابقات هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال با انجام ۳ دیدار روز شنبه برگزار می شود

سپاهان- نفت مسجد سلیمان؛ جدال نویدکیا و فکری در نصف جهان

مسابقات لیگ برتر فوتبال بعد از تعطیلی ۲ هفته‌ای به دلیل بازی‌های تیم ملی فوتبال از شنبه با انجام ۳ دیدار شروع می‌شود و دیگر بازی‌ها هم روز یکشنبه برگزار خواهد شد.

سپاهان- نفت مسجد سلیمان

تیم فوتبال سپاهان با کسب ۲۹ امتیاز در رتبه سوم جدول رده بندی قرار دارد. این تیم اصفهانی قصد دارد با پیروزی برابر تیم نفت مسجد سلیمان همچنان در کورس رقابت با مدعیان قهرمانی باشد.

تیم سپاهان امتیازات زیادی را در نیم فصل اول از دست داد به همین علت فاصله امتیازی اش با صدر جدول زیاد شد به همین علت شایعاتی مبنی بر استعفای نویدکیا مطرح شد، اما او این موضوع را تکذیب کرد و مدیران باشگاه هم اعلام کردند که همچنان از نویدکیا حمایت می‌کنند و قصد تغییرات در نیمکت فنی خود را ندارند.

البته صحبت‌هایی مبنی بر جذب یک مربی خارجی برای  تقویت کادر فنی سپاهان مطرح شده است، اما تاکنون این اتفاق رخ نداده است.

همچنین تیم سپاهان در فصل نقل و انتقالات فعال بوده و تاکنون رشید مظاهری، میلاد جهانی و سعید صادقی را به خدمت گرفته و شاید حسن عبدالکریم بازیکن تیم ملی عراق هم به این تیم بپیوندد.

در آن طرف، تیم نفت مسجد سلیمان با ۱۱ امتیاز در جایگاه پانزدهم جدول رده بندی قرار دارد. این تیم جنوبی نیاز به ۳ امتیاز بازی با سپاهان را دارد تا از انتهای جدول جدا شود.

تیم نفت مسجد سلیمان در نقل و انتقالات تاکنون فعالیتی نداشته است، اما  سجاد آشوری و محمد بلبلی از این تیم جدا شدند و راهی تیم‌های دیگر شدند.

صنعت نفت آبادان- تراکتور

تیم فوتبال صنعت نفت آبادان با ۲۲ امتیاز در جایگاه هشتم جدول رده بندی قرار دارد. این تیم قصد دارد با کسب ۳ امتیاز بازی برابر تراکتور رتبه  خود را در جدول رده بندی ارتقا بدهد.

تیم صنعت نفت آبادان در فصل نقل و انتقالات فعالیت چندانی نداشته و فقط نیما میرزازاد دروازه بان سپاهان را به خدمت گرفته است. احمد گوهری و طالب ریکانی هم از این تیم جدا شدند.

در آن طرف، تیم فوتبال تراکتور با ۱۴ امتیاز در رده دوازدهم جدول رده بندی قرار دارد. این تیم تبریزی به ۳ امتیاز بازی برابر تیم صنعت نفت آبادان نیاز مبرم دارد تا وضعیت خود را سر وسامان بدهد.

البته شنیده می‌شود پیمان بابایی، هادی محمدی، شاهین ثاقبی و سامان نریمان جهان به ویروس کرونا مبتلا شدند و آن‌ها نمی‌توانند تیم تراکتور را در بازی با تیم صنعت نفت آبادان همراهی کنند.

طبق توافق صورت گرفته بین زنوزی و مسئولان ورزش آذربایجان شرقی قرار شده که مالکیت باشگاه تراکتور به شرکت مس سونگون واگذار شود  و مراحل این انتقال به کندی انجام می‌شود.

تیم فوتبال تراکتور توانست مهدی کیانی و نادر محمدی را در فصل نقل و انتقالات جذب کند و هادی حبیبی نژاد و خرم الحسینی هم در لیست خروجی این باشگاه قرار دارند. البته باشگاه تراکتور پنجره نقل و انتقالاتی اش به خاطر محکومیت در پرونده شکایت منصوریان بسته شده و این تیم تبریزی نمی‌تواند قرارداد بازیکنان جدید خود را ثبت کند و از آن‌ها در بازی هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال استفاده کنند.

 

پدیده مشهد- مس رفسنجان

تیم فوتبال پدیده مشهد با ۵ امتیاز در انتهای جدول رده بندی قرار دارد. این تیم مشهدی یکی از گزینه‌های سقوط به لیگ دسته یک است. شاگردان سید عباسی محکوم به برد برابر تیم مس رفسنجان هستند تا همچنان امیدوار به ماندن در لیگ برتر فوتبال باشند و طلسم پیروز نشدن آن‌ها بعد از ۱۶ هفته شکسته شود.

تیم پدیده مشهد تاکنون با ۶ گل زده ضعیف‌ترین خط حمله را داشته است، به همین علت مدیران باشگاه  در فصل نقل و انتقالات به دنبال تقویت تیم خود در خط حمله بودند و چند بازیکن لیگ یکی را به خدمت گرفتند.

در آن طرف، تیم فوتبال مس رفسنجان با کسب ۲۶ امتیاز در رتبه چهارم قرار است. شاگردان محمد ربیعی قصد دارند که با برد برابر تیم پدیده مشهد همچنان در بالای جدول حضور داشته باشند و شانس خود را برای کسب سهمیه آسیایی افزایش بدهند.

تیم مس رفسنجان در فصل نقل و انتقالات فعالیت زیادی نداشت و تاکنون فقط حسن پورامینی را جذب کرده و مهدی کیانی هم به باشگاه تراکتور انتقال یافته است.