سرمربی فجرسپاسی:‌ فوتبال بدون تماشاگر جذابیت ندارد

دو یا سه بازیکن جدید خواهیم گرفت

سرمربی فجرسپاسی:‌ فوتبال بدون تماشاگر جذابیت ندارد
رجب زاده: تیم ها باید از شرایط میزبانی خود نهایت استفاده را ببرند

سر مربی تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز با اشاره اینکه نبود تماشاگران حس و حال و روح فوتبال را از بین برده است،‌ گفت:‌ تماشاگران نیروی مضاعفی هستند که می توانند با حضورشان در ورزشگاه ها بر جذابیت بازی بیفزایند.

مهدی رجب زاده روز شنبه بیان داشت :‌ به نظرم یک سری مشکلات موجب عدم ورود تماشاگران به ورزشگاه ها شد امیدوارم دوباره شرایط فراهم شود زیرا فوتبال بدون تماشاگر جذابیت ندارد و تیم ها باید از شرایط میزبانی خود نهایت استفاده را ببرند و حتی زمانی هم که تیم ها میهمان هستند حضور تماشاگران بازی را شاداب و هیجانی می کند.

وی در مورد عملکرد تیمش در نیم فصل لیگ دسته یک افزود:‌ به غیر از یک مقطع و به دلیل مصدومیت بازیکنان نتوانستیم روند خوب خودمان حفظ کنیم اما برخی فکر کردند تیم ما بد نتیجه گرفته و شروع به انتقاد کردند.

انتقاد منصفانه نبود

بازیکن اسبق تیم ملی ادامه داد:‌ چون اطلاع رسانی نکردیم که تیم ما کامل نبود برای همین هم یک سری افراد در بحث نتیجه گیری انتقادهایی کردند که منصفانه نبود زیرا به زمان نیاز داشتیم تا بازیکنان هماهنگ شوند و آسیب دیده ها هم به تیم باز گردند.

رجب زاده با بیان اینکه خودمان انتظارها را بالا بردیم، افزود:‌ تیم فجر از لیگ برتر سقوط کرده بود به همین دلیل بزرگترین ضربه روحی را خورده بود و این موضوع هم باید مد نظر داشت که تیم سایپا هم که از لیگ برتر سقوط کرد در دسته یک هم در حال سقوط بود اما درهفته های آخر ماندگار شد، حال اینکه یک سری افراد بگویند ‌تیم ما در نیم فصل نتیجه نگرفته است که متوجه موضوع نیستند و درباره زمین بازی حافظیه هم بارها خواهش و تمنا کردیم که باید زمین ورزشگاه در شان مردم شیراز باشد.

سر مربی تیم فجر تاکید کرد: بازیکنانم از نظر شخصیتی و فنی بسیار خوب هستند و از محمد حسین مفتاحی فرد مدیرعامل باشگاه، هیات مدیره به ویژه سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر که سعی کردند آرامش در تیم حفظ شود و تاکنون هم باشگاه از نظر مالی به تعهداتش در قبال بازیکنان عمل کرده و جای تشکر دارد که آرامش را در تیم حفظ کردند.

مسابقات دسته یک تحت الشعاع زمین های بد

رجب زاده در مورد کیفیت مسابقات لیگ دسته یک در پایان نیم فصل هم گفت:‌ تیم ها حساب شده و تاکتیکی تر شده اند و دفاع کردن را خوب بلدند هر چند این مسابقات تحت الشعاع زمین های ناهموار هم قرار گرفت با این حال لیگ سختی است و از سال گذشته هم به مراتب سخت تر شده است.

وی اضافه کرد: فاصله تیم ها در لیگ دسته یک به هم نزدیک است هم اینک ۶ تا هفت تیم به غیر از شمس آذر قزوین که در صدر فاصله گرفته تیم های پایین تر با یک برد و یا یک باخت چند پله صعود و یا سقوط می کنند و این نشان دهنده این است که کار تیم ها سخت و نزدیک به هم است.

برخی تیم ها شلوغ بازی می کنند

رجب زاده ادامه داد:‌ به نظرم در لیگ دسته یک در بحث حواشی ها ضعف هایی وجود دارد و برخی تیم ها سعی می کنند با شلوغ بازی که دیگر منسوخ شده است نتیجه بگیرند ضمن اینکه ضعف در داوری هم موجب می شود که حاشیه هایی هم به وجود آید. روی هم رفته اگر زمین و امکانات مناسب باشد بازیهای جذاب تری را شاهد خواهیم بود.

سرمربی تیم فجر درمورد تقویت تیم برای دور برگشت که بازیها به مراتب سخت تر می شود،‌ گفت:‌ احمد زنده روح از نیم فصل به تیم اضافه شد و سیفی هم جدید گرفتیم، سه بازیکن هم از تیم جدا شدند ممکن است تا پیش از اینکه زمان نقل و انتقال تمام شود ۲ یا سه بازیکن مورد نیاز را جذب کنیم، ‌نمی خواهیم زیاد دست به تغییرات بزنیم باید شاکله تیم را حفظ کنیم.

وی همچنین درمورد بازی تیمش مقابل ون پارس اصفهان که ۲۸ دی در شیرازبرگزارشد، اظهار داشت:‌ تیم ون پارس در چند هفته اخیر با یک سیستم دفاعی بازی می کند ‌آنها با روش پنج چهار یک و ۹ نفره دفاع می کنند و در ضد حمله ها سعی می کنند به گل برسند.

رجب زاده ادامه داد:‌ ون پارس‌ مقابل پرسپولیس هم در جام حدفی موفق بودند و این تیم را تا مرز حذف شدن پیش بردند و در نهایت با ضربات پنالتی بازی را واگذارکردند که این امر نشان می دهد تیم با برنامه ای است و بازیکنان ما کار ارزشمندی برابر این تیم انجام دادند که قابل تحسین است.

وی اضافه کرد: مقابل ون پارس در نیمه اول فشردگی موجب شد کار گره بخورد اما در نیمه دوم با تغییراتی که انجام دادیم، قدرت تهاجمی تیم را افزایش دادیم و روش بازی را تغییر دادیم و به گل رسیدیم و چندین موقعیت دیگرهم به وجود آوردیم که از دست رفت.

سرمربی تیم فجر اضافه کرد:‌ اگر داور بازی آن اشتباه فاحش را نمی کرد و ۲ فرصت گل ما روی آفساید نمی گرفت گل های بیشتری می زدیم ضمن اینکه حتی یک پنالتی صد در صد هم برای ما نگرفت که خطا از این واضح تر نمی شد دید، فیلم بازی را دیدم بازیکن ما را درون ۱۸ قدم زدند که می توانست یک پنالتی باشد که داور نگرفت.

رجب زاده افزود:‌ از رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال انتظار داریم که قضاوت ها طوری باشد که داوران مورد های صد در صدی را دقت کنند و جالب اینکه داور به جای اینکه کارش را توجیه کند به بازیکن ما اخطار داد و درست نبود باید برای ما پنالتی می گرفت که اینگونه نشد.

آقای گل اسبق لیگ برتر در مورد عدم گلزنی بازیکنان تیمش هم گفت:‌ چون خودم مهاجم بودم همه تلاش ما در تمرینات که بیشترین زمان به آن اختصاص دارد تمرین گل زنی و شوت به سمت چارچوب است اما برخی مواقع برای خودم که بازی می کردم این مسئله پیش آمد که یک توپ باید گل شود تا بازیکن به خود باوری برسد، مهاجم وقتی چند هفته گل نمی زند، زدن گل اول به عنوان یک کلید است تا پایش به گلزنی باز شود.

وی افزود:‌ براین باور هستیم که بازیکنان با کیفیتی داریم و تنها مهاجم نباید گلزنی کند بلکه هر کدام از بازیکنان که گل بزنند در نهایت تیم برنده می شود. ‌بازیکنان تلاش می کنند و موقعیت می سازند و یک نفر هم گل می زند با این حال می کوشیم تا مهاجمان ما پایشان به گل زنی باز شود و شاهد گل های بیشتری باشیم.

تیم فجر در هفته نوزدهم لیگ دسته یک چهارشنبه پنجم بهمن در خرم آباد میهمان تیم خیبر این شهر است که در رده ششم جدول جای دارد و مدعی است.

در پایان هفته هجدهم، تیم شمس آذر قزوین با ۳۵ امتیاز کماکان در صدر جدول جای دارد، تیم فجر سپاسی با ۲۹ امتیاز دوم شد و تیم سایپا تهران که محمود فکری بازیکن و سرمربی سابق تیم استقلال به عنوان سرمربی روی نیمکت دارد با همین تعداد امتیاز در رده سوم جای دارد.

در رقابت های فوتبال لیگ دسته یک آزادگان پس از خروج تیم پدیده مشهد ۱۷ تیم شرکت دارند و پس از انجام ۳۲ بازی ۲ تیم اول و دوم جدول جواز صعود به لیگ برتر دوره بیست و سوم را در سال ۱۴۰۲ کسب خواهند کرد و ۲ تیم انتهای جدول هم راهی لیگ دسته دوم می شوند.

تیم های خلیج فارس ماهشهر و چوکا تالش در خطر سقوط قرار دارند هر چند تا پایان بازی ها هنوز ۱۶ دیدار باقی مانده است.