فعالیت سامانه پرفشار سرد در هرمزگان ادامه دارد

احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی وجود دارد

فعالیت سامانه پرفشار سرد در هرمزگان ادامه دارد
طی روزهای آینده هوا سردتر خواهد شد

کارشناس هواشناسی استان هرمزگان گفت: فعالیت سامانه پرفشار سرد تا پایان هفته جاری با شدت و ضعف در استان هرمزگان تداوم خواهد داشت.

مرضیه سی سی پور افزود: بامداد امروز حاجی آباد و سردشت بشاگرد با کمینه دمای ۶ درجه سانتی گراد بالای صفر سردترین شهرهای استان بودند و کمینه دمای هوا در شهر بندرعباس نیز ۱۲ درجه بالای صفر ثبت شد.

وی با بیان اینکه با تداوم فعالیت سامانه پرفشار، هوای سرد در سطح استان به ویژه نواحی شمالی و ارتفاعات تا پایان هفته جاری ماندگار خواهد بود و طی روزهای آینده هوا سردتر نیز خواهد شد، تصریح کرد: با توجه به احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی توصیه می‌شود که کشاورزان تمهیدات لازم را جهت محافظت از محصولات کشاورزی خود در برابر باد و سرما اتخاذ کنند.

سی سی پور بیان کرد: طی این مدت با شدت و ضعف در مناطق شرقی، شمالی و مرکزی استان و همچنین تنگه هرمز، دریای عمان و جزایر شرقی خلیج فارس وزش بادهای نسبتا شدید شمال شرقی با احتمال گرد و غبار پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دریا نیز مواج و متلاطم خواهد بود و توصیه می‌شود که شناورهای سبک و صیادی از تردد دریایی خودداری و سایر شناورها هم با احتیاط تردد کنند، اضافه کرد: سرعت باد در مناطق دریایی استان به ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به ۱۵۰ سانتی متر می‌رسد.

کارشناس هواشناسی استان هرمزگان در پایان عنوان کرد: در جزایر غربی استان نیز افزایش ابر و بارش پراکنده باران دور از انتظار نخواهد بود.