سردخانه هزارتنی شرکت «ظریف تجارت» در شهرک صنعتی بزرگ شیراز به بهره برداری رسید

قادر زاهدی فرد، مدیر عامل شرکت ظریف تجارت پایدار خنج: این شرکت سالانه 5 هزارتن صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد

سردخانه هزارتنی شرکت «ظریف تجارت» در شهرک صنعتی بزرگ شیراز به بهره برداری رسید

به همت سرمایه گذار خنجی و با سرمایه 400 میلیارد ریالی یک واحد سورتینگ، بسته بندی و صادرات میوه و صیفی جات تازه در شهرک بزرگ صنعتی شیراز راه اندازی شد.

مراسم افتتاح این سردخانه هزار تنی در حالی روز گذشته با حضور استاندار فارس، رئیس سازمان صمت، مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی و معاونین استاندار فارس برگزار شد که یکی از زیرساخت های مهم برای ذخیره سازی محصولات کشاورزی در استان فارس به عنوان یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان این نوع محصولات، همین واحدهای سردخانه، سورتینگ، بسته بندی و صادرات میوه و صیفی جات می باشد.

در همین ارتباط قادر زاهدی فرد، مدیرعامل شرکت ظریف تجارت پایدار خنج با بیان اینکه محصولات این واحدِ سورت و بسته بندی با برند خنجی به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می شود، گفت: در این سردخانه ی هزار تنی، انواع میوه، سبزی و صیفی جات در دمای بالای صفر درجه سانتی گراد نگهداری، بسته بندی و به کشور های حوزه خلیج فارس صادر می شود.

وی با اشاره به این که سردخانه در فاز اول با ظرفیت هزار تن به بهره برداری رسیده است، ابراز داشت: ظرفیت صادرات این واحد سورت و بسته بندی بالغ بر 5 هزار تن در سال می باشد.

به گفته مدیر عامل شرکت ظریف تجارت پایدار خنج، این واحد سورت و بسته بندی در زمینی به مساحت 5هزار و500 متر مربع راه اندازی شده و دارای 3 هزار و 500 متر مربع سوله و یک سردخانه یکهزار تنی می باشد.

زاهدی فرد در ادامه با اشاره به این که طرح توسعه این واحد ارایه شده و به زودی عملیاتی می شود، ابراز داشت: برای اجرای طرح توسعه زمینی به وسعت 17 هزار متر مربع در فاز 5 شهرک صنعتی آماده شده و در آنجا یک واحد 15 هزار تنی احداث خواهد شد.

وی میزان اشتغال مستقیم ایجاد شده در این مجموعه را 200 نفر شامل 150 نفر از بانوان و 50 نفر از آقایان عنوان کرد و ادامه داد: تعداد قابل توجهی اشتغال غیر مستقیم نیز از قِبَل فعالیت این مجموعه ایجاد شده است.

مدیر عامل شرکت ظریف تجارت پایدار خنج با بیان این که در حال حاضر عمده تجارت خارجی این واحد با کشور عمان انجام می شود، اظهارداشت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته از سال آینده، به کشورهای قطر و دبی نیز با برند خنجی صادرات خواهیم داشت.

به گفته زاهدی فرد، در حال حاضر 8 ماه در سال صادرات به صورت فصلی و در قالب میوه و صیفی جات انجام می شود، اما با پیوستن قطر و دبی به بازارهای جدید مجموعه، در تمام ماه های سال صادرات انجام خواهد شد.

وی با بیان این که دست اندرکاران این واحد سورت و بسته بندی بیش از 12 سال سابقه فعالیت در این حوزه را دارند، اظهار داشت: در همین راستا شرکت ظریف تجارت در سال 99 ثبت شد و واحد سورتینگ، بسته بندی و سردخانه آن نیز روز  گذشته به بهره برداری رسید.

مدیر عامل شرکت ظریف تجارت پایدار خنج با اشاره به این که در مسیر راه اندازی این واحد با مشکلاتی از قبیل کمبود امکانات و عدم همکاری برخی دستگاه های اجرایی و بخصوص بانک ها در پرداخت تسهیلات مواجه بودیم، ابرازداشت: این واحد سورت و بسته بندی با 400 میلیارد ریال سرمایه گذاری مستقیم، بدون دریافت تسهیلات بانکی راه اندازی شده است.

زاهدی فرد در پایان سحنان خود با بیان این که علاقه مندان به استفاده از خدمات سورت، بسته بندی و سردخانه این واحد می توانند با شماره 09156006005 تماس برقرار کنند، گفت: امکان مراجعه حضوری از طریق آدرس شهرک صنعتی بزرگ شیراز، میدان سوم، بولوار سازندگی، خیابان کارپژوه، شرکت ظریف تجارت پایدار خنج نیز وجود دارد، همچنین علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آیدی اینستاگرام khonji_trading@  مراجعه کنند.