سامانه جدید بارشی وارد استان بوشهر می‌شود

از روز دوشنبه

سامانه جدید بارشی وارد استان بوشهر می‌شود

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از روز دوشنبه هفته جاری سامانه جدید بارشی در این استان می‌شود.

پیام مساعدی اظهار کرد: با ورود سامانه بارشی از شمال استان و گسترش تدریجی آن به بخش‌های مرکزی و جنوبی تا اواخر هفته، در برخی مناطق رگبار باران و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: در این مدت به‌سبب وزش باد شدید جنوب شرقی خلیج فارس طوفانی پیش بینی شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: همچنین از روز سه شنبه تا پنجشنبه نسبت به مواجی خلیج فارس هشدار سطح نارنجی (اقدام ضروری) داده می‌شود.

مساعدی ادامه داد: در این مدت با وزش باد شدید تا بسیار شدید جنوب شرقی (گاهی بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت) ارتفاع موج و تلاطم دریا بین ۱۲۰ تا ۲۴۰ و در برخی ساعت‌ها به بیش از ۳۰۰ سانتیمتر افزایش پیدا می‌کند.

وی عنوان کرد: منطقه اثر وضعیت یاد شده سواحل و فراساحل شمالی و مرکزی مرکزی استان بوشهر است که در این مدت نسبت به اختلال در ترددها و فعالیت های دریایی خلیج فارس، خطر غرق شدن شناورها بویژه شناورهای سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تورهای صیادی، خطر غرق شدن شناگران و احتمال خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحلی هشدار داده می‎‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد و در برخی نقاط همراه با مه صبحگاهی پیش بینی می‌شود.
مساعدی اظهار کرد: در این مدت جهت وزش باد به طور غالب شمال غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی تا ۴۰ کیلومتر در ساعت، روی دریا و مناطق ساحلی ۱۶ تا ۴۴ گاهی تا ۵۴ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: سرعت وزش باد از اواخر امشب به تدریج در مناطق ساحلی و فراساحلی شمالی، شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ کیلومتر بر ساعت پیش بینی می‌شود.
مساعدی افزود: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر و در سواحل مرکزی و جنوبی ۱۲۰ تا ۲۱۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.

مساعدی عنوان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۶:۱۰ ، مد دریا ساعت ۱۲:۴۵ و جزر دوم ساعت ۱۹:۱۰ خواهد بود.