زیرسویه جدید کرونا در دزفول مشاهده شد

تعداد مبتلایان به کرونا طی یکماه اخیر در دزفول افزایش یافته است

زیرسویه جدید کرونا در دزفول مشاهده شد
همه شهروندان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند

رئیس مرکز بهداشت شهرستان دزفول از مشاهده و ثبت زیرسویه جدید در این شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون موردی از مرگ ناشی از زیرسویه ایکس بی بی امیکرون در دزفول مشاهده و ثبت نشده است.

محمدعلی شفیعی نیا روز پنجشنبه در یک مصاحبه رادیویی افزود: حدود یک ماه پیش به دنبال موجی که در کشورهای اروپایی و آسیای شرقی در خصوص شیوع کرونا اتفاق افتاد، مواردی از بروز بیماری های تنفسی در سطح شهر دزفول نیز دیده شد که بیماران عمدتا سرپایی بودند و مطب‌ها و درمانگاه‌ها مراجعه کردند.

وی بابیان اینکه تعداد مبتلایان به کرونا طی یکماه اخیر به صورت معنی داری در دزفول افزایش یافته است، ادامه داد: تعدادی از بیماران نیز بستری شدند ولی تاکنون موارد فوتی ناشی از این زیرسویه کرونا در دزفول نداشتیم.

رئیس مرکز بهداشت دزفول اظهار کرد: این نوع کرونا اومیکرون با زیرسویه ایکس بی بی است که میزان انتشار پذیری آن پنج برابر دلتا است.

وی افزود: با توجه به میزان سرایت پذیری این سویه کرونا پیشنهاد می شود مانند قبل همه شهروندان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و از ماسک در مراکز ازدحام جمعیت و مکان های سرپوشیده استفاده کنند.

شفیعی نیا بر ضرورت تکمیل واکسیناسیون تاکید کرد و گفت: کلیه افراد بالای ۱۸ سال که از دُز قبلی واکسنشان ۶ ماه گذشته توصیه می شود حتما دُز تکمیلی را تزریق کنند تا ایمنی بدنشان در مقابل این ویروس بالاتر رود.

وی افزود: همکاران در کلیه مراکز بهداشت و پایگاه های سلامت شهر و روستا آماده تزریق واکسن هستند و انواع واکسن ها موجود است.

رئیس مرکز بهداشت دزفول با توصیه به شهروندان برای تزریق واکسن گفت: افرادی که علائم کرونا دارند نیز برای نمونه گیری و تست پی سی آر می توانند در شیفت صبح و عصر به کلینیک یازهرا مراجعه کنند.

وی افزود: بزودی مرکز شماره چهار خیابان جهاد نیز در شیفت عصر برای واکسیناسیون راه اندازی می‌شود.