ابداع یک قاشق برقی که طعم غذا را بهتر می‌کند

این قاشق هوشمند حاوی یک باتری کوچک و دو الکترود است

ابداع یک قاشق برقی که طعم غذا را بهتر می‌کند

مبتکران یک قاشق برقی را ابداع کرده اند که می‌تواند به عنوان جایگزین ادویه‌ها و طعم‌ها استفاده شود و به خودی خود بر منشاء چشایی در دهان تأثیر می‌گذارد.

قاشقی به نام SpoonTEK با قیمت ۲۹ دلار در اینترنت به فروش می‌رسد، که به عنوان جایگزینی سالم برای طعم دهنده‌ها از نمک گرفته تا مونوسدیم گلوتامات توصیف شده و به گفته توسعه دهندگان آن، این قاشق برقی با هر رژیمی به خصوص رژیم غذایی بدون نمک سازگار است. اگرچه با این قاشق برقی می‌توانید هر چیزی را بخورید، اما برای غذا‌های مرطوب مانند سوپ، ماست و ... مناسب‌تر است.

این قاشق هوشمند حاوی یک باتری کوچک و دو الکترود است: یکی در قسمت زیرین دسته و دیگری در قسمت کاسه. انگشتان دست با دو قطب دسته تماس پیدا می‌کنند و زمانی که شخص قاشق را در دهان می‌گیرد و با زبان و لب‌های خود الکترود دیگری را در پایین قاشق لمس می‌کند، مدار الکتریکی بسته می‌شود و جریان الکتریکی به گیرنده‌های طعم برخورد می‌کند و در نتیجه طعم غذا را تقویت می‌کند. همزمان LED روی قاشق روشن می‌شود و موسیقی پخش می‌شود. جریان الکتریکی این قاشق بسیار ضعیف بوده و بیش از ۰.۵ A نیست.

قوانین استفاده از قاشق برقی فقط ایجاب می‌کند که در ماشین ظرفشویی شسته نشود، زیرا این امر می‌تواند منجر به شکستن دستگاه و آسیب رسیدن به مدار الکتریکی شود. اما می‌توانید قاشق را زیر شیر آب بشویید.

افرادی که از وسایل پزشکی الکتریکی مانند ضربان ساز قلب با خود دارند یا مستعد تشنج هستند نباید از این قاشق برقی استفاده کنند.