روزانه ۴۰ تا ۸۰ کانتینر تره‌بار از بندر دیر به قطر صادر می‌شود

روزانه ۴۰ تا ۸۰ کانتینر تره‌بار از بندر دیر به قطر صادر می‌شود
واردات کالا از نظر ارزش نیز افزایش ۹۵ درصدی داشته است

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: روزانه ۴۰ تا ۸۰ کانتینر تره‌بار از طریق بندر دیر به کشور قطر صادر می‌شود.

علی سلیمانی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۱۴ گمرک با بیش از ۶۰۰ نیرو در استان بوشهر مشغول به فعالیت هستند که نقش مهمی را در تجارت کشور ایفا می‌کنند.

وی گمرک بوشهر را یکی از بازوهای توانمند و شاخص کشور در حوزه تجارت خواند و بیان کرد: بوشهر اولین گمرکی بوده که در کشور تأسیس شده و تلاش داریم که بهترین خدمات را به مردم ارائه کنیم.

مدیرکل گمرک بوشهر خاطرنشان کرد: طی چهار ماه نخست امسال هزار و ۲۸۹ میلیارد تومان درآمد در گمرکات استان بوشهر کسب شده که نسبت به سال قبل افزایش ۲۳۲ درصدی داشته است.

افزایش واردات کالا

وی میزان افزایش واردات کالا به گمرکات استان بوشهر از نظر وزن را ۴۵ درصد عنوان کرد و ادامه داد: واردات کالا از نظر ارزش نیز افزایش ۹۵ درصدی داشته است.

سلیمانی خاطرنشان کرد: طی چهار ماهه نخست امسال میزان صادرات کالا از گمرکات استان بوشهر از نظر وزن ۱۲ درصد و از نظر ارزش ۷۹ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به تسریع در روند اجرای رویه‌های گمرکی در استان بوشهر افزود: طی چهار ماه نخست امسال ۶۴ هزار تن کالای اساسی از گمرکات استان وارد کشور شده است که برنج، لاستیک و روغن از مهمترین واردات بوده است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر در مورد وضعیت کالاهای متروکه نیز بیان کرد: از گمرکاتی هستیم که کمترین مشکل را در این زمینه داشته و شاهد وضعیت خوبی در استان هستیم.

انتقال تماشاگران از کنگان به قطر

وی در مورد صادرات استان بوشهر به قطر نیز خاطرنشان کرد: روزانه ۴۰ تا ۸۰ کانتینر تره‌بار از طریق بندر دیر به کشور قطر صادر می‌شود.

سلیمانی گفت: در آستانه برگزاری جام جهانی فوتبال در کشور قطر آماده ایجاد شرایط لازم برای راه‌اندازی پایانه مسافری در بندر کنگان برای انتقال تماشاگران جام جهانی هستیم.