روز داراب در تقویم ملی ثبت می‌شود

روز داراب در تقویم ملی ثبت می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد که پنجم فروردین به نام روز داراب در تقویم ملی ثبت خواهد شد.

سعید اوحدی در آئین گرامی داشت روز داراب، که با حضور نماینده مردم شهرستان‌های داراب و زرین دشت در مجلس، فرماندار و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد، گفت:  اعتقاد دارم برگزاری این چنین جشن‌هایی برای گردشگران خارجی هم جذابیت دارد و به همین دلیل بعد از رفع بیماری کرونا، روز داراب را در تقویم ملی ثبت کنیم و این رویداد را با حضور گردشگران داخلی و خالی برگزار کنیم.

 وی با اشاره به ابعاد تاریخی و روحیه سلطه ستیزی مردم داراب در اعصار مختلف، این منطقه را همواره جزو مناطق تاریخ‌ساز ایران برشمرد که فردوسی در اشعارش به معرفی آن و روحیه سلطه ستیزی مردمانش پرداخته است.

اوحدی همچنین خاطرنشان کرد: در صلحنامه امام حسن مجتبی(ع) نام داراب در کنار شهرهای بزرگ مانند ری که پایتخت حکومت وقت بوده می آید و این هم بیانگر ارزش ها و عظمت مردم داراب است.

معاون وزارت میراث فرهنگی ابراز امیدواری کرد که روز ۵ فروردین به نام داراب در تقویم رویدادهای ملی ثبت شود و اضافه کرد: کارهای مقدماتی و مراحل اداری ثبت بنای جهانی دارابگرد در وزارت میراث فرهنگی در حال انجام است و با پیگیری مسئولین شهرستان امیدواریم برای سال آینده این میراث گرانبهای تاریخی ثبت جهانی شود.

براساس این گزارش، در این مراسم به رسم سال های گذشته و همت انجمن توسعه پایدار داراب، به پاس  تلاش و زحمات قابل تقدیر پاکبانان شهرداری داراب تندیس روز داراب و هدایایی به رسم یادبود و قدر شناسی به این گروه تلاشگر تقدیم شد.

انجمن توسعه پایدار داراب در سال های گذشته نیز تندیس روز داراب را به کادر درمان و پرستاران بیمارستان و کارکنان اورژانس  داراب به واسطه خدمات در خور توجه بویژه در ایام کرونا تقدیم کرده است.

در بخشی از این مراسم، تندیس ۵ فروردین و روز داراب به معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌ فرهنگی اعطاء شد.