وزش شدید باد، مانع افتتاح چرخ و فلک بوشهر شد

وزش شدید باد، مانع افتتاح چرخ و فلک بوشهر شد

شهردار بندر بوشهر از آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای افتتاح و بهره‌برداری از چرخ و فلک بوشهر خبر داد و گفت: نصب آخرین سازه ایمنی این پروژه به علت وزش شدید باد به تعویق افتاده است.

حسین حیدری درخصوص علت افتتاح نشدن این پروژه با وجود برآوردهای صورت‌گرفته، گفت: همکاران ما در مجموعه شهرداری بوشهر تلاش کردند تا این پروژه در نوروز ۱۴۰۱ به بهره‌برداری برسد، با این حال افتتاح چرخ و فلک بوشهر به‌منظور تکمیل آخرین پارت ایمنی به تعویق افتاد.

به‌گفته وی، اولویت شهرداری بندر بوشهر در وهله اول، ایمنی و سلامت کامل شهروندان بوشهری است و هدف ما افتتاح کامل و بدون نقص این پروژه است. 

شهردار بندر بوشهر با بیان اینکه چرخ و فلک بوشهر در تمامی مراحل به تایید اداره استاندار استان بوشهر رسیده است، تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش‌های همکاران ما در مجموعه شهرداری هم‌اکنون زیرساخت‌های لازم ایجاد شده و این پروژه در حال حاضر نیز آماده بهره‌برداری است و می‌تواند بدون مشکل پذیرای همشهریان گرامی باشد با این حال، طی آخرین بازدیدهای اداره‌کل استاندارد و به‌منظور تامین امنیت هرچه بیشتر شهروندان دو مورد ایمنی دیگر نیز باید نصب می‌شد که مقدمات آنها نیز فراهم شده است.

حیدری با تاکید بر اینکه تهیه و نصب دیزل‌ژنراتور برای زمان قطعی برق و نصب صاعقه‌گیر به‌علت ارتفاع بالای این چرخ و فلک آخرین موارد ایمنی است که باید رعایت شود، خاطرنشان کرد: شهرداری بندر بوشهر در هفته‌های پایانی سال گذشته این موارد را خریداری کرده اما متاسفانه به علت وزش باد شدید در روزهای پایانی سال گذشته و روزهای ابتدایی امسال، امکان نصب سازه صاعقه‌گیر تاکنون فراهم نشده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که به‌زودی با مساعد شدن آب و هوا این پروژه به بهره‌برداری نهایی رسیده و به همشهریان عزیز خدمت‌رسانی کند.