رتبه اول هرمزگان در شاخص‌های فقر و فلاکت، ریشه در فقر آموزشی دارد

رتبه اول هرمزگان در شاخص‌های فقر و فلاکت، ریشه در فقر آموزشی دارد

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: رتبه اول هرمزگان در شاخص‌های فقر و فلاکت، ریشه در فقر آموزشی دارد.

حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده عصر پنجشنبه در دیدار با وزیر آموزش و پرورش که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، اظهارداشت: کشور ما در مقطع کنونی در حال بمباران اطلاعاتی قرار دارد و آموزش و پرورش نقش بسیار مهمی را در مقابله با این هجمه‌ها بر عهده دارد.

وی عنوان کرد: معلمان و آموزگاران باید بتوانند این مرحله جنگ نرم را مدیریت کنند و با حجم عظیمی از هجمه‌ها مقابله کنند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد: اعتقاد داریم سه ضلع محیط، آموزش و پرورش و خانواده در شکل‌گیری شخصیت جوانان ما نقش بسیار ارزشمندی دارند.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده، با ذکر این نکته که نیازمند تحولی بنیادی در نظام آموزش و پرورش استان هرمزگان هستیم، گفت: نقش خانواده‌ها در کنار آموزگاران و معلمان بسیار مهم است و نباید کم‌رنگ دیده شود چراکه این 2 مکمل یکدیگر هستند.

وی، ضمن تاکید بر لزوم تحول در آموزش و پرورش استان هرمزگان، تشریح کرد: تحول باید متناسب با وضعیت جهانی و وضعیت جامعه باشد و سعی شود که این تحول در بخش‌های مختلف مانند آموزش، حوزه‌های تربیتی و مهارتی انجام شود تا اهداف مد نظر انقلاب اسلامی محقق شود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش پایه شکل‌گیری افراد عالم و وارسته است، به همین جهت می‌توان گفت نقش مهمی در انسان‌سازی در جامعه دارد که باید بدان توجه کرد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به این نکته که هرمزگان، استانی پهناور است، تصریح کرد: گستره حوزه جغرافیایی استان هرمزگان باعث شده است آموزش و پرورش در برخی از مناطق در حوزه زیرساخت، نتوانسته خدمات مطلوبی را ارائه کند که باید برنامه‌ای در این زمینه تدوین شود.

وی بیان کرد: ارتقاء نماینده اداره کل آموزش و پرورش در بخش لیردف شهرستان جاسک در دستور کار قرار گیرد چراکه بسیاری از مردم را دچار چالش کرده است.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده ابراز کرد: گاهی اوقات در فراخوان‌های عمومی و کشوری استخدامی، مردم هرمزگان به واسطه عقب‌ماندگی تاریخی در حوزه آموزش و پرورش توان رقابت با استان‌های برخوردار را ندارند. این امر باعث شده که اعزام معلمین به بخش‌های مختلف هرمزگان با چالش‌هایی از جمله اقامت، عدم سازگاری با آب و هوا و ... روبرو شود.اگر در بحث جذب، سهمیه‌ای برای مناطق خاص استان هرمزگان از بومیان خود منطقه در نظر گرفته شود، نیروی انسانی ماندگار تربیت خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد: استان هرمزگان با وجود دارا بودن ظرفیت‌های اقتصادی بی‌نظیر رتبه اول فقر در کشور را دارد که بخشی از آن ریشه در فقر فرهنگی و آموزشی دارد. پر کردن این خلاءها نیازمند توجه ویژه‌ای از سوی دولت است.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده افزود: برای پر شدن فاصله‌ توسعه‌ای هرمزگان با سایر استان‌ها باید در توزیع منابع، عدالت در نظر گرفته شود تا روند توسعه به صورت متوازن در تمام استان‌ها همزمان به پیش‌برده شود.