راهیابی "خین بس" به بخش رقابتی جشنواره بین المللی امید

راهیابی "خین بس" به بخش رقابتی جشنواره بین المللی امید

مستند "خین بس" به کارگردانی رضا دانش پژوه و از تولیدات حوزه هنری کهگیویه و بویراحمد به بخش رقابتی اصلی جشنواره بین المللی امید راه یافت.

اکبر آیین، مسئول واحد فیلم حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران گفت: فیلم‌های راه یافته بخش فیلم ملی یازدهمین جشنواره فیلم کوتاه و عکس دانشجویی امید اعلام شدند که مستند " خین بس" از کهگیلویه و بویراحمد در میان عناوین راه یافته حضور دارد.

وی افزود: علی نوری اسکویی، محمد حمزه‌ای و رضا نجاتی فیلم‌های این بخش را در چهار گروه داستانی، مستند، تجربی و انیمیشن انتخاب کرده‌اند.

آیین اظهار کرد: تعداد آثار دریافتی در بخش های مختلف جشنواره را بالغ بر ۶٢۵٧ اثر اعلام کرد و ٩٢ کشور جهان را متقاضی حضور در جشنواره برشمرد.

مسئول واحد فیلم حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به عوامل تولید تصریح کرد: در این مستند تهیه کننده و کارگردان: رضا دانش پژوه؛ دستیار کارگردان: ضرغام عادلی ؛مدیر تولید: خسرو روشناس، برنامه ریزان: محمد فتحی، علی خوش رفتار-تدارکات: حبیب اله دارایی؛ پوستر: فاطمه یزدانی، تصویر، تدوین و صداگذاری: رضا دانش پژوه بوده است.

آیین عنوان کرد: مستند خین بس روایتی از یک رسم تمام شده است و به نقد مناسبات آن می پردازد که در اقلیم بومی و عشایری کهگیلویه و بویراحمد تولید شده است.

شایان ذکر است یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه و عکس دانشجویی امید به همت معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با مشارکت ستاد مبارزه با مواد مخدر و به دبیری مسعود مکاری در تابستان ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.