راه‌اندازی خط کشتیرانی بوشهر به خارگ

راه‌اندازی خط کشتیرانی بوشهر به خارگ

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از راه اندازی خط کشتیرانی بوشهر به خارگ و بلعکس به‌همت بخش خصوصی خبر داد.

محمد شکیبی نسب اظهار کرد: به منظور رفع مشکلات تردد و ترابری میان بوشهر و جزیره خارگ و با همت و تلاش مسئولان استانی و شهرستانی، خط جدید کشتیرانی بوشهر به خارگ با فعالیت یک فروند شناور جدید (هایان) توسط بخش خصوصی راه اندازی شد.

وی اضافه کرد: از جمله قابلیت‌های این شناور میتوان به ظرفیت حمل ٧٥ دستگاه خودرو سبک و یا ١٥ دستگاه خودرو سنگین به صورت مجزا، رمپ تخلیه وبارگیری در هر دو سمت شناور با دو ارتفاع متفاوت جهت انجام عملیات تخلیه و بارگیری در زمان جزر و مد، ٤٠ متر مکعب سردخانه زیر صفر درجه و ٥٠ مترمکعب سردخانه بالای صفر درجه، فضای کافی جهت استقرار سرنشینان خودروها در طول سفر برای ١٠٠ نفر، قابلیت حمل انواع کالا شامل کانتینر خشک و یخچالی، بار متفرقه و انواع خودرو و محموله‌های سنگین و حجیم اشاره نمود.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: همچنین از دیگر ویژگی‌های این شناور میتوان به قابلیت امکان تردد در شرایط نامناسب جوی و سرعت قابل قبول آن تاکید کرد.

در تحقق این مهم ارگان‌هایی، چون ستاد نظارت گمرکات استان، فرماندهی دریابانی، بخشداری خارک و فرمانداری شهرستان بوشهر به طور مستقیم نقش داشتند.