دورهمي ‌طراحان لباس کشور در شيراز

با حضور 120 طراح و تولیدکننده لباس زنانه و کودکانه

دورهمي ‌طراحان لباس کشور در شيراز

فاطمه مقدم/ نشست خبري رويداد و نمايشگاه مد و لباس شيراز ديروز در تالار گفت‌وگوي اداره‌کل فرهنگ و ارشاد فارس برگزار شد.

مجري برگزارکننده رويداد مد و لباس شيراز با اشاره به مغفول‌ماندن برگزاري چنين رويدادهايي در شيراز طي سال‌هاي گذشته گفت: اين نمايشگاه با همت اداره‌کل ارشاد فارس و با حضور 120 طراح و توليدکننده حوزه  مد و لباس از سراسر کشور برگزار مي‌شود که بخش بزرگي از شرکت‌کنندگان در نمايشگاه از شيراز هستند.

 شاکري‌زاده درباره اهداف برگزاري نمايشگاه افزود: اين نمايشگاه با هدف اصلاح فرهنگ پوشش مطابق با معيارهاي عرفي جامعه برگزار مي‌شود و هدف دومي ‌که اين رويداد دنبال مي‌کند حمايت از طراحان لباس و حمايت از توليدکنندگان داخلي است. اين رويداد نيز محل اجتماع طراحان و توليدکنندگان و کارآفرينان حوزه
پوشاک است.  کارهاي عرضه‌شده در اين نمايشگاه از توليدات مستقيم طراحان و توليدکنندگان داخلي است و طراحان نمونه کارهاي توليدي خود را براي فروش ارائه مي‌دهند تا ضمن گرفتن سفارش به معرفي آنها نيز پرداخته شود و در واقع اين نمايشگاه بستري براي ارتباط دوسويه ميان طراحان و توليدکنندگان لباس فراهم خواهد کرد.

وي جايگزين‌کردن طرح‌ها و الگوهاي اصيل لباس ايراني را از ديگر اهداف اين نمايشگاه خواند و اظهار داشت: بازار ما در اين سال‌ها با عرضه لباس‌هاي برآمده از فرهنگ‌هاي بيگانه اشباع شده است و اميدواريم اين نمايشگاه بستري براي آشنايي با پوشاک ايراني- اسلامي ‌با طرح‌هاي بديع و نو باشد.  مدير مؤسسه شهر راز با اشاره به اينکه اين جشنواره يک رويداد چندوجهي است، گفت: در اين رويداد سه‌روزه کارگاه‌هاي آموزشي و کارگاه‌هاي مشاوره براي ايجاد ارتباط دوسويه ميان طراحان و توليدکنندگان لباس برگزار خواهد شد تا طراحان تازه‌کار از طريق شرکت در اين کارگاه‌ها شيوه‌هاي برقراري ارتباط با توليدکنندگان را بياموزند. کارگاه‌هاي آموزشي در حوزه برندسازي طراحي و فروش نيز با حضور افراد موفق حوزه توليد و عرضه لباس برگزار خواهد شد.

شاکري‌زاده زنان را عمده طراحان شرکت‌کننده در رويداد خواند و گفت: اين رويداد جشن حضور طراحان لباس در نمايشگاهي جمعي است. تلاش ما در برگزاري اين نمايشگاه عرضه لباس‌هاي باکيفيت و طرح‌هاي تازه با پارچه‌هاي خوب بوده و به همين دليل از توليدکنندگان مطرح ملي در اين نمايشگاه دعوت شده است. از سوي ديگر اين نمايشگاه براي طراحان لباس که فضاي مجازي را تا حدود زيادي از دست داده‌اند، فرصت خوبي فراهم خواهد کرد تا به عرضه لباس‌هايشان که عمدتا فاخر و باکيفيت است، بپردازند. اميدواريم لباس‌هاي عرضه‌شده در نمايشگاه که مخاطبان گسترده‌اي را دربرمي‌گيرد، مورد استقبال مردم شهر شيراز قرار گيرد.

شرکت در کارگاه‌هاي رويداد لباس و مد براي علاقه‌مندان آزاد و رايگان است

مجري تهراني برگزارکننده رويداد مد و لباس شيراز در ادامه با اشاره به اينکه اين رويداد با محوريت عرضه پوشاک عفيفانه ويژه بانوان برگزار مي‌شود، گفت: از ميان 120 طراح و توليدکننده لباس در اين نمايشگاه که به ارائه لباس‌هاي حجاب ازجمله چادر، عبا، لباس اجتماع، لباس‌هاي مجلسي و لباس‌هاي کودک مي‌پردازند، 80 طراح و توليدکننده از تهران هستند و مابقي از شهر شيراز، مشهد، قم و اصفهان
خواهند بود.  فاطمه بشيري با تاکيد بر اينکه طراحان لباس بسيار خوبي در شيراز وجود دارد، تصريح کرد: طراحان شيرازي کارهاي بسيار خوبي در حوزه پوشاک دارند، به طوري كه با ديدن کيفيت کار اين طراحان غافلگير شديم. از اين‌رو 40 شرکت‌کننده از طراح تا توليدکننده از شيراز و استان فارس در اين نمايشگاه حضور خواهند داشت که در ميان طراحان شيرازي چند طراح مطرح که نمايشگاه‌هاي ملي شرکت مي‌کنند، حضور خواهند داشت.   بشيري شرکت در کارگاه‌هايي که طي اين رويداد برگزار مي‌شوند را براي عموم علاقه‌مندان آزاد خواند و افزود: اين کارگاه‌ها به‌صورت رايگان خواهد بود اما علاقه‌مندان بايد با ثبت‌نام قبلي براي حضور در کارگاه‌ها اعلام آمادگي کنند. برنامه‌هاي جانبي رويداد نيز مشاوره‌هاي فردي رايگان با حضور اساتيد عرصه مد و لباس براي افرادي است که علاقه‌مندند برند خود را به ثبت برسانند. اميدواريم طراحان شيرازي بتوانند از حضور اين عزيزان که عمدتا از طراحان برتر کشور هستند، به بهترين نحو استفاده کنند.  وي با اشاره به اينکه در روز افتتاحيه عرضه چادرهاي نذر حجاب با تخفيف بسيار چشمگيري صورت خواهد گرفت، گفت: در اين طرح دو مدل چادر عربي و کارمندي با جنس درجه يک حرير اسود و دوخت بسيار تميز از طرف توليدکنندگان شهر قم عرضه خواهد شد.

 يکسان‌سازي پوشش اقوام ايراني بي‌نتيجه مانده است

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي ‌فارس نيز در اين نشست با تاکيد بر اينکه رويداد مد و لباس شيراز از جنس رويدادهاي تخصصي است که به همت کارگروه مد و لباس اداره‌کل ارشاد برگزار خواهد شد، گفت: اين رويداد فرصتي نادر است که تعداد زيادي از برندهاي مشهور کشور در حوزه مد و لباس را دور هم جمع مي‌کند تا هم فرصت خريد لباس شب عيد را براي مردم فراهم کند و هم فرصت بهره‌گيري از تجربه‌هاي طراحان و توليدکنندگان سرشناس کشور را در اختيار طراحان تازه‌کار قرار دهد و اميدواريم که زمينه‌اي براي رونق کسب‌وکار طراحان داخلي حوزه پوشاک فراهم کند.

حميدرضا قانعي تفرق موجود در حوزه پوشاک ايراني را يکي از جذابيت‌هاي خاص کشورمان ايران خواند و افزود: يکسان‌سازي پوشش اقوام ايراني که در ادوار مختلف پيگيري شد، تا حدود زيادي بي‌نتيجه مانده است و هنوز در ميان اقوام ايراني پوشش سنتي طرفداران زيادي دارد. در اين رويداد بنا بر اين است که به شعار شوراي فرهنگ عمومي ‌کشور در باب ارائه پوشاک ارزان عفيفانه و در دسترس تحقق ببخشيم و تلاش کنيم زمينه آشنايي مردم فارس و شيراز با برندهاي مطرح حوزه مد و لباس فراهم شود.

 همچنين اين نمايشگاه تلاش دارد زمينه‌اي براي ارتباط شرکت‌کنندگان کشوري با جامعه توليدکنندگان و طراحان لباس در استان فارس فراهم کند. وي راه‌اندازي نمايشگاهي چون نمايشگاه مد و لباس را زمينه‌اي براي عرضه پوشاک عفيفانه به جامعه خواند و گفت: عمده ويژندهايي که در نمايشگاه شرکت مي‌کنند، شبکه‌هاي ارتباطي و سايت و فروش‌هاي مجازي دارند که شرکت‌کنندگان مي‌توانند با ارتباط با آنها به حجم وسيعي براي انتخاب پوشاک عفيفانه دست يابند. البته ما در هدف بلندمدت خود حضور ثابت اين ويژندها در شهر شيراز را پيگيري مي‌کنيم. قانعي فرصت برگزاري نمايشگاه را محدود خواند و از عموم مردم دعوت کرد در اين نمايشگاه که تخفيف‌هاي ويژه‌اي نيز در عرضه پوشاک خواهد داشت، شرکت کنند.

رويداد و نمايشگاه مد و لباس شيراز با حمايت شهرداري شيراز و استانداري فارس و برگزاري اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامي ‌فارس به مدت سه روز از ششم تا هشتم اسفند از ساعت 11 تا ساعت 9 شب در سالن وصال هتل هماي شيراز برگزار مي‌شود.