فینال زودرس در نصف جهان

سپاهان- پرسپولیس؛ هفتمین تیم برتر جام حذفی را معرفی می‌کند

فینال زودرس در نصف جهان

طی سه روز گذشته تکلیف شش تیم صعود کننده به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی مشخص شد و بعد از ظهر امروز پس از اتمام یکی از کلاسیک‌ترین تقابل‌های فوتبال ایران، تکلیف صعود تیم هفتم نیز مشخص خواهد شد. استقلال، پیکان، پارس جنوبی جم، هوادار، استقلال ملاثانی و نساجی مازندران شش تیمی هستند که تاکنون به مرحله یک چهارم صعود کردند. مصاف تیم های فولاد و گل‌گهر سیرجان نیز به دلیل همزمانی این مسابقه با تقابل‌های فولاد در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به تعویق افتاده است. اما نبرد سپاهان و پرسپولیس همواره جذاب و با حساسیت‌های ویژه دنبال شده است و حالا تقابل این دو تیم در جام حذفی، در روزی که یکی از دو تیم باید از جدول مسابقات کنار گذاشته شوند، حساسیت‌های این تقابل را دو چندان کرده است.

در حساس‌ترین بازی مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران، سپاهان میزبان پرسپولیس است.

دیدارهای مرحله یک‌هشتم نهایی روز چهارشنبه 3 اسفند با برگزاری یک بازی پیگیری می‌شود که در این مسابقه که مهم‌ترین دیدار این مرحله هم به شمار می‌رود، سپاهان در ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان از ساعت 15 میزبان پرسپولیس است. بیژن حیدری داور این مسابقه خواهد بود که 5 بار سابقه قضاوت این تقابل را دارد.

آیا باز هم برنده این مسابقه به فینال می‌رود؟

پرسپولیس با 6 و سپاهان با 4 قهرمانی جزو تیم‌های پرافتخار تاریخ این مسابقات هستند. نبرد پرسپولیس و سپاهان یکی از تکراری‌ترین تقابل‌های تاریخ جام‌حذفی است. این 2 تیم 9 بار در این مسابقات با یکدیگر دیدار داشتند که پرسپولیس 3 بار به پیروزی رسیده و سپاهان یک مرتبه برنده شده و 5 بازی هم بازی در 90 دقیقه با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. این 9 تقابل در 7 دوره جام حذفی صورت گرفته که پرسپولیس 4 بار موفق بوده و سپاهان 3 مرتبه. نکته جالب در خصوص تقابل این 2 تیم آن است که در 6 دوره از 7 دوره‌ای این 2 تیم در جام حذفی روبرو شدند، تیم پیروز موفق به فتح جام حذفی شده است. پرسپولیس در 6 مصاف اخیر برابر سپاهان تنها یک شکست داشته و از آخرین باخت این تیم در اصفهان برابر سپاهان 7 سال می‌گذرد و پرسپولیس در 8 حضور قبلی بازنده نبوده است.

نبرد در شرایط متفاوت

پرسپولیس و سپاهان علاوه بر جدال حساس در جام‌حذفی، رقابت نزدیکی در لیگ هم با یکدیگر دارند و از مدعیان جدی قهرمانی محسوب می‌شوند. سپاهان با 3 امتیاز اختلاف یک پله بالاتر از پرسپولیس، صدرنشین لیگ است اما این 2 تیم در فرم کاملاً متفاوتی به سر می‌برند. سپاهان در 6 بازی قبلی در لیگ به پیروزی رسیده و بازی دوستانه مقابل زنیت سن‌پترزبورگ را برنده شده است. پرسپولیس اما در 4 بازی قبلی خود تنها یک برد و یک کلین‌شیت داشته و 2 بازی را با شکست پشت سر گذاشته است.

پرسپولیس با غلبه بر تیم اصفهانی ون‌پارس در ضربات پنالتی به این مرحله رسیده است. سپاهان هم با پیروزی 3 بر صفر مقابل سایپا به این دور از رقابت‌ها راه یافته است. هر 3 گل سپاهان در آن بازی را شهریار مغانلو بازیکن سابق پرسپولیس به‌ثمر رساند و او با هت‌تریک در مسابقه قبلی بهترین گلزن این فصل از جام‌حذفی به شمار می‌رود.