6 کشته در سیل امامزاده داوود(ع)

6 کشته در سیل امامزاده داوود(ع)

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر شمار کشته‌شدگان سیل و رانش زمین در امامزاده داود به ۶ نفر و مصدومان به ۹ نفر رسید. همچنین جست‌وجوی ۱۴ مفقودی ادامه دارد.

با توجه به هشدارهای هواشناسی، شاهد بارش شدید باران از اواخر شامگاه شب گذشته (چهارشنبه) در استان تهران بودیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران افزود: بر اثر این بارش‌ها در چند نقطه از استان تهران، به خصوص در نقاط غربی و جنوبی استان، شاهد آب گرفتگی و وجود گل و لای به ویژه در منطقه کن «امامزاده داود» هستیم.
فتحی گفت: تمامی عوامل عملیاتی هلال احمر استان تهران در آماده باش کامل قرار گرفتند و چند تیم امداد و نجات از جمله واکنش سریع و تیم‌های امداد و نجات در شهرستان‌های تهران، شمیرانات، پاکدشت و ملارد با توجه به شدت آب گرفتگی‌ها مشغول امداد رسانی به هموطنان هستند.

قالیباف خواستار رسیدگی فوری به وضعیت سیل‌زدگان امام زاده داوود شد

رئیس مجلس شورای اسلامی در تماس با وزیر کشور و رئیس جمعیت هلال احمر با دریافت آخرین اخبار درباره سیل منطقه«امامزاده داوود»و «کن» بر تسریع در امدادرسانی و رسیدگی به وضعیت سیل‌زدگان تأکید کرد. ‎

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، طی تماس‌هایی با «احمد وحیدی» وزیر کشور و «حسین کولیوند» رئیس جمعیت هلال احمر، با دریافت آخرین اطلاعات و اخبار درباره سیل منطقه «امامزاده داوود» و «کن» بر تسریع در امدادرسانی و رسیدگی به وضعیت سیل‌زدگان تأکید کرد. ‎

 اسکان هزار نفر از سکنه امامزاده داوود در سوله‌های بحران

مدیرعامل سازمان آتش نشانی گفت: در حال حاضر بیش از هزار نفر از سکنه منطقه امامزاده داوود از محل حادثه خارج شده‌اند و در سوره‌های مدیریت بحران اسکان یافته‌اند.

قدرت الله محمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران، با اشاره به آخرین جزئیات امداد رسانی در منطقه سیل زده امامزاده داوود افزود: نیروهای آتش‌نشانی در حال فعالیت هستند و خوشبختانه تاکنون نصفه گل و لایی که در داخل صحن امامزاده داوود جمع شده بود خارج شده است.

وی ادامه داد: به دلیل آنکه زیر سقف صحن حرم خالی است نمی‌توانیم از تجهیزات سنگین استفاده کنیم و همین موضوع منجر به زمان‌بر شدن اقداماتمان شده است اما نیروهای آتش نشانی و ۶ دستگاه لجستیک در حال فعالیت هستند.

ساعت 1:30 دقیقه بامداد امروز پنجشنبه وقوع سیلی در منطقه امامزاده داوود(ع) تهران رخ داد که حجم زیادی از گل و لای را در این منطقه و روستاهای اطرف ایجاد کرد.

این خبر به روز رسانی می‌شود