افزایش شدت بارندگی در شیراز از صبح جمعه

سدی در فراشبند فارس آسیب ندیده است

افزایش شدت بارندگی در شیراز از صبح جمعه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری با اشاره به آخرین وضعیت فارس از بارندگی‌های سامانه بارشی موسمی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه چهارم و پنجم مردادماه۱۴۰۱ گفت: در حال حاضر وضعیت استان فارس پایدار است و آبگرفتگی برخی مناطق از جمله چهار روستای داراب نیز برطرف شد.

خلیل عبداللهی افزود: در حال حاضر نیز آب ناشی از بارندگی در این روستاها فروکش کرده است.

همکاری اهالی دو کوچه بلوار جمهوری شیراز در تخلیه محل
مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس در پاسخ به پرسش دیگری درباره صدور دستور تخلیه منازل دو کوچه در خیابان کوهستان بلوار جمهوری  شیراز که در معرض رانش کوه در اثر سیلاب احتمالی هستند، گفت: اهالی این منطقه همکاری لازم را برای تخلیه منازلشان داشتند و مشکلی در این خصوص وجود نداشت.

هیچ سدی نشکسته است
عبداللهی با اشاره به آبگرفتگی جاده در مسیر روستای خیرآباد فراشبند نیز بیان داشت: روز چهارشنبه عنوان شده بود که این روستا به علت شکستن سد دچار آبگرفتگی شده است در صورتی که این روستا به دلیل پر شدن سد خاکی همجوار، دچار آبگرفتگی شد.

پیش بینی بارندگی شدیدتر فارس در بعدازظهر پنجشنبه
مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس با بیان اینکه بعدازظهر پنجشنبه ششم مردادماه بارندگی شدیدتری را پیش رو خواهیم داشت، گفت: شرق و جنوب استان بعدازظهر پنجشنبه با بارندگی شدیدتری مواجه هستند؛ امروز کازرون و نورآباد هم درگیر بارش‌های تابستانی خواهند شد.
وی اضافه کرد: احتمال دارد بارندگی در شیراز از شامگاه پنجشنبه آغاز شود اما شدت این بارندگی صبح جمعه افزایش خواهد یافت. در حال حاضر کارشناسان در حال پایش وضعیت هستند و ساعت ۱۱ پنجشنبه، پیش‌بینی شدت این بارش‌ها مشخص خواهد شد.
عبداللهی در رابطه با خسارت‌های ناشی از این بارندگی‌ها گفت: کارشناسان در حال برآورد خسارت‌ها هستند و میزان این خسارت‌ها به زودی اعلام خواهد شد.