دو بدمینتون باز زن خارجی به فینال جام فجر شیراز رسیدند

دو بدمینتون باز زن خارجی به فینال جام فجر شیراز رسیدند

مرحله سوم سی اُمین دوره رقابت‌های بین‌المللی بدمینتون انفرادی بانوان با عنوان جام فجر پایان یافت و ۴ ورزشکار به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.

 روز چهارم رقابت‌های بین المللی فجر در بخش بانوان صبح امروز در سالن شهید دستغیب شیراز برگزار شد که در مرحله نیمه نهایی دو نفره و یک نفره فینالیست‌ها شناخته شدند.

در بخش یک نفره تسنیم میر ازهندوستان ۲ بر صفر رپیسکا از روسیه را شکست داد و سوسانتا از اندونزی ۲ بر صفر شاشیداران از هندوستان را شکست داد تا فینال یک نفره بانوان را فردا ۲۲ بهمن ماه تسنیم میر از هندوستان و سوسانتا از اندوزی برگزار کنند. رپیسکا از روسیه و شاشیداران از هندوستان نیز به مقام سوم مشترک دست یافتند.

در بخش انفرادی این رقابت ها، بدمینتون بازان روسیه، هندوستان و اندونزی جواز حضور در مرحله نیمه نهایی را کسب کردند و از حضور ورزشکاران ایرانی در این بخش خبری نیست، اما در بخش ۲نفره که با درخشش ورزشکاران ایرانی همراه بود، سه تیم از ایران و یک تیم هم از روسیه راهی مرحله نیمه نهایی شدند.

نتایج انفرادی مرحله سوم

در بخش انفرادی؛ رسپیکا از روسیه ۲ بر صفر، پراوین از هندوستان را شکست داد، تسنیم میر از هندوستان با همین نتیجه هموطنش پانوار را از پیش رو برداشت، شاشیداران از هندوستان با نتیجه ۲ بر صفر مفتوحا از جمهوری آذربایجان را مغلوب کرد و روات هندی هم ۲ بر یک مقابل سوسانتو از اندونزی شکست خورد.

بدین ترتیب، رسپیکا از روسیه، تسنیم میر و شاشیداران از هندوستان و سوسانتو از اندونزی برای تعیین فینالیست‌ها به مرحله نیمه نهایی صعود کردند.

نتایج ۲ نفره (دوبل)

همچنین در بخش ۲ نفره؛ تیم سنیقی و تاکر از هندوستان با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب مالکوا و شاپولاوا از روسیه شدند، تیم یگانه تفرشی و نازنین زمانی از ایران ۲ بر صفر برابر فاطمه فنایی و فاطمه مونس خواه از ایران پیروز شدند، تیم هاجر کبیری و ساغر رفیعی از ایران ۲ بر صفر تیم فردوس فروغی و مبینا ندایی از ایران را شکست دادند و تیم مریم اسماعیل تبار و نرگس طلوعی از ایران هم ۲ بر صفر مغلوب ساره امینیان و فاطمه بابایی از ایران شدند.

بدین ترتیب تیم‌های مالکوا و شاپولاوا از روسیه، یگانه تفرشی و نازنین زمانی، هاجر کبیری و ساغر رفیعی و ساره امینیان و فاطمه بابایی از ایران به مرحله نیمه نهایی ۲ نفره صعود کردند.

در این پیکار‌ها ۷۴ بازیکن در رده آقایان و ۴۰ ورزشکار در رده بانوان از ۱۶ کشور شرکت دارند. رقابت‌های بانوان صبح‌ها و مسابقات آقایان هم بعد از ظهر‌ها برگزار می‌شود.

این رقابت‌ها به دلیل وضعیت قرمز شیراز از نظر شیوع کرونا بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود.تیم‌های ارمنستان، استرالیا، جمهوری آذربایجان، بلژیک، بلغارستان، کانادا، هند، قزاقستان، مالزی، پرتغال، اسلواکی، اوکراین، روسیه، اندونزی، عراق و ایران در سی امین دوره مسابقات بین المللی بدمینتون فجر حضور دارند.

مسابقات بدمینتون جام فجر، ۲۲ بهمن با تعیین نفرات برتر در شیراز پایان می‌یابد.

بیست و نهمین دوره مسابقات بدمینتون بین‌المللی جام فجر، بهمن ۹۸ با شرکت ۱۴ تیم داخلی و خارجی و در ۲ بخش بانوان و مردان به میزبانی سالن شهید آیت‌الله دستغیب شیراز برگزار شد.

۲۵ هزار دلار جایزه برای ورزشکاران برتر این دوره از مسابقات در نظر گرفته شده است.