دستور بررسی فوری ضرب و شتم یک شهروند توسط پلیس

رئیس مجتمع قضایی نیروهای مسلح غرب استان تهران در واکنش به درگیری فیزیکی یک مامورپلیس با یکی از شهروندان در شهرستان شهریار، بیان کرد: در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر ضرب و شتم یکی از شهروندان توسط مامور نیروی انتظامی، بلافاصله دستورات لازم برای بررسی موضوع صادر و پلیس مورد نظر شناسایی و یگان خدمتی وی نیز مشخص شده است.

ایرج عباسی با بیان اینکه دستورات لازم به جانشین بازرسی غرب استان تهران صادر شده است، تصریح کرد: شاکی پرونده نیز شناسایی و با دعوت از وی در حال بررسی علت ماجرا و اینکه به چه دلیلی این برخورد خشن رخ داده، هستیم.

وی با بیان اینکه تاکنون علت وقوع این حادثه مشخص نشده است، گفت: پس از دریافت اظهارات هر دو طرف حادثه و بررسی‌های کارشناسی، مراتب به اطلاع عموم خواهد رسید.

عباسی اظهار کرد: شهروند مذکور هر جرم یا تخلفی هم که مرتکب شده باشد کسی حق ندارد اینگونه که در تصاویر منتشر شده با وی درگیر شود و او را مضروب کند.

وی افزود: البته زحمات پلیس و خدمات ایشان بر هیچ کس پوشیده نیست اما فلسفه تشکیل سازمان قضایی نیروهای مسلح نیز با توجه به وظایفی که برعهده دارد، رسیدگی به تظلم خواهی شهروندان است.

رئیس مجتمع قضایی نیروهای مسلح غرب استان تهران ادامه داد: در مواردی اگر تعدی توسط نیروهای انتظامی و نظامی صورت بگیرد، سازمان قضایی نیروهای مسلح به موراد رسیدگی و وظایف خود را انجام خواهد داد و وفق مقررات با مامور خاطی  برخورد خواهد کرد.