معاون وزیر ارتباطات: بوشهر یکی از هفت استان برتر کشور در زمینه ارتباطات است

معاون وزیر ارتباطات:  بوشهر یکی از هفت استان برتر کشور در زمینه ارتباطات است

معاون امور مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه سهم اقتصاد دیجیتال در ایران شش درصد است گفت: باید این سهم را افزایش دهیم.

رضا باقری اصل عصر سه‌شنبه در نشست با نماینده مردم دشتستان در مجلس، فرماندار، بخشداران، اعضای شوراها و مسئولان شهرستان دشتستان اظهار داشت: همه تلاش خود را برای توسعه و تقویت زیرساخت‌های ارتباطی در دشتستان به کار خواهیم گرفت.

وی اضافه کرد: دولت سیزدهم کار بزرگی را با عنوان مردمی سازی و بازتوزیع هوشمند یارانه‌ها آغاز کرده است که یک جراحی بزرگ اقتصادی محسوب می‌شود و کاری است که دولت با شجاعت در اولین سال فعالیت خود شروع کرده است.

معاون امور مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شکستن ساختارهای بیمار یارانه که سود آن نصیب واسطه‌ها می‌شد را از مهمترین دستاوردهای اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: بخش ارتباطات به عنوان زیرساخت اصلی این طرح محسوب می‌شود.

وی با اشاره به توسعه فیبر نوری و تقویت زیرساخت‌ها به صورت جدی دنبال می‌شود خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های ما ایجاد ۲۰ میلیون پورت بر بستر فیبر نوری است.

وی توسعه و تقویت اقتصاد دیجیتال در کشور را یک ضرورت و مأموریت مهم خواند و تصریح کرد: آینده کشور باید بر بستر اقتصادی دیجیتال رقم بخورد.

باقری اصل با بیان اینکه به طور متوسط در دنیا سهم اقتصاد دیجیتال ۱۵.۶ درصد است ادامه داد: سهم اقتصاد دیجیتال در کشور ما حدود شش درصد است که باید افزایش یابد و شاهد تحول بزرگی در این زمینه باشیم.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال گفت: این کارگروه با حضور شش وزیر به ریاست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و دبیری وزیر اقتصاد تشکیل شده است.

معاون امور مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از مهمترین مأموریت‌های کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال به حمایت از گسترش مشاغل خانگی، توسعه و تقویت پست، مدیریت تجارت الکترونیک، کمک به بخش‌های نوآور اشاره کرد و افزود: سرمایه‌گذاری در استان‌ها توسعه می‌یابد.

وی با تاکید بر اینکه باید زنجیره اقتصاد دیجیتال از تمرکز در تهران به سمت فعالیت در استان‌ها برود اضافه کرد: سرویس‌ها را به سمت محلی‌شدن می‌بریم.

باقری اصل با بیان اینکه استان بوشهر دارای پوشش ۹۴ درصدی ارتباطات است تصریح کرد: بوشهر یکی از هفت استان برتر کشور در زمینه ارتباطات است و تلاش داریم که پوشش ارتباطی این استان افزایش یابد.

معاون امور مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: ارتباطات پهن‌باند در چارچوب قانون حق مردم است که برای تحقق آن تلاش ویژه‌ای داریم.