خودرو بدون نوبت و قرعه کشی برای کارکنان برخی دستگاه‌ها!

دستگاه ها می توانند از طریق شماره ملی، اقدام به انتشار اسامی افرادی کنند که طی دو سه سال اخیر بدون قرعه کشی ، قادر به خرید خودرو شده اند

خودرو بدون نوبت و قرعه کشی برای کارکنان برخی دستگاه‌ها!

قائم مقام بورس کالا با معرفی سه گروه اصلی از مخالفان عرضه خودرو در بورس کالا ، گفت: برخی دستگاه‌ ها طی دو سه سال اخیر بدون نوبت و قرعه کشی برای کارکنان اقدام به خرید خودرو کرده اند!

جواد جهرمی با اعلام اینکه بورس کالا به دلیل عرضه خودرو دارای چند گروه مخالف است در تلویزیون، اعلام کرد: گروه اول مخالفان، نمایشگاه داران خودرو هستند که در صورت افزایش عرضه خودرو در بورس کالا، نیاز و مراجعه مردم به این گروه کاهش خواهد یافت و در نهایت منجر به کاهش قیمت ها و ایجاد تعادل بازار خواهد شد و نمایشگاه داران هم مجبور به فروش با قیمت های واقعی تر خواهند شد.

گروه دوم ، نمایندگی ها یا افراد دارای دسترسی خاص در قرعه کشی ها و بخش دیگر هم صاحبان امضا طلایی هستند. نکته بسیار جالب این است هنگام دعوت همه مردم برای حضور در قرعه‌کشی خودرو، برخی از دستگاه ها بدون نوبت و قرعه کشی برای کارکنان خود اقدام به خرید خودرو کرده اند. چرا که دسترسی عادلانه برای مردم در قرعه‌کشی وجود ندارد.

رئیس جمهور هم دستور بررسی داده و دستگاه ها می توانند از طریق شماره ملی، اقدام به انتشار اسامی افرادی کنند که طی دو سه سال اخیر بدون قرعه کشی ، قادر به خرید خودرو شده اند.

از ۵۰ هزار خودرو عرضه شده در بورس کالا به ارزش ۲۸ هزار میلیارد تومان ، سود شرکت های خودروساز بیش از ۹.۳ هزار میلیارد تومان بود و سهم ایران خودرو هم بالغ بر ۶.۸ هزار میلیارد تومان بود. مردم نیز ۷ هزارمیلیارد تومان کمتر از قيمت‌های بازار هزینه کردند و درآمد دولت از مالیات ارزش افزوده هم بیش از ۸۴۰ میلیارد تومان بود.