خطر انتقال کرونا با روشن شدن کولر؟

خطر انتقال کرونا با روشن شدن کولر؟

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به میزان کم استفاده از ماسک در مناطق حاشیه‌ای، گفت: با توجه به آغاز فصل گرما، روشن شدن کولرهای گازی و بسته شدن در و پنجره‌ها احتمال انتقال ویروس افزایش می‌یابد.

دکتر سید محمد علوی اظهار کرد: با احتساب شناسایی ۱۱۸ بیمار جدید در ۱۳ فروردین‌ماه، مجموع بیماران شناسایی شده در خوزستان به ۶۰۰ هزار و ۶۰۱ نفر رسیده است.

 وی افزود: با احتساب هشت مورد جدید بستری در این روز نیز، مجموع بستری‌ها در بیمارستان‌های خوزستان از ابتدای اپیدمی تاکنون، ۶۸ هزار و ۲۰۱ نفر تخمین زده می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با فوت پنج نفر در این روز، تعداد فوتی‌ها از زمان آغاز بیماری تاکنون به ۱۰ هزار و  ۸۲ نفر رسیده است. مجموع بهبودیافتگان در خوزستان نیز ۵۸۴ هزار و ۵۴۹ نفر است.

وی بیان کرد: تاکنون ۷ میلیون و ۱۷۰ هزار دوز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است بنابراین به طور متوسط هر خوزستانی یک و نیم دوز واکسن دریافت کرده است که این مساله نشان می‌دهد پوشش واکسیناسیون کامل در خوزستان قابل قبول نیست.

علوی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در خوزستان حدود ۷۰ درصد است اما میزان استفاده از ماسک در مناطق مرکزی شهر ۶۰ درصد و در مناطق حاشیه‌ای و بازارچه‌ها حدود ۱۲ درصد است که با توجه به آغاز فصل گرما، روشن شدن کولرهای گازی و بسته شدن در و پنجره‌ها احتمال انتقال ویروس افزایش می‌یابد.