خط و نشان دولت؛ یک هفته‌ای برنج را به قیمت مصوب برمی‌گردانیم

خط و نشان دولت؛ یک هفته‌ای برنج را به قیمت مصوب برمی‌گردانیم

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی عامل اصلی افزایش قیمت برنج ایرانی را در یک ماه گذشته احتکار و دلال بازی دانست و گفت: قیمت برنج ایرانی این هفته نسبت به قیمت‌های فعلی پایین‌تر می‌آید.

مسعود امرالهی، درباره وضعیت بازار برنج ایرانی افزود: برنج  ایرانی موجود در بازار مربوط به کشت چند ماه پیش کشاورزان بوده و این افزایش قیمت در بازار  غیرمنطقی است.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: بعد از سال نو قیمت برنج ایرانی در حالی افزایش یافت که قیمت برنج مصوب برای طارم درجه یک ۶۵ هزارتومان تعیین شده بود و هیچ گونه افزایش قیمتی را در سراسر کشور نداشتیم.

هدف محتکران افزایش قیمت برنج کشت جدید است

امرالهی با بیان اینکه محتکران، دلالان و سودجویان قیمت برنج ایرانی را در بازار افزایش داده‌اند، تصریح کرد: هدفشان از این احتکار افزایش قیمت پایه برنج کشت جدید است.

برخورد قانونی با محتکران و گران فروشان

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: از امروز تا پایان ماه مبارک رمضان به همه واحدهای بازرسی و نظارت سراسر کشور دستور داده شده چنانچه بازرسان و ناظران با گران فروشی برنج بیش از نرخ مصوب،  انبارها، مراکز عمده فروشی و مراکز تامین کننده توسط محتکران روبرو شوند، علاوه بر برخورد جدی از سوی سازمان تعزیرات حکومتی رای صادر می شود

وی افزود: با اجرای این طرح قیمت برنج را ظرف یک هفته به قیمت مصوب بازمی‌گردانیم.