افتتاح بزرگترین مرکز مجهز شیمی درمانی سرطان جنوب کشور در شیراز

خبر مسرت بخش برای بیماران مبتلا به سرطان

افتتاح بزرگترین مرکز مجهز شیمی درمانی سرطان جنوب کشور در شیراز

همزمان با عید سعيد مبعث، بخش شیمی درمانی مجموعه درمانی بزرگ و مجهز پردیس شیراز با حضور شماری از مسئولان و  پزشکان فوق‌تخصص و ‌متخصص در تشخیص و درمان سرطان، افتتاح شد. دکتر اکبر امیری عضو مؤسس و هیئت مديره مرکز پردیس شیراز در این آئین با یادآوری اینکه فعالیت این مرکز از سال ۹۲ آغاز شده است عنوان كرد: پس از راه‌اندازی بخش پرتودرمانی با هدف تکمیل زنجیره خدمات مرتبط با سرطان به بیماران، ایجاد و راه‌اندازی بخش‌های مختلف و توسعه مرکز در دستور کار قرار گرفت.

دکتر اکبر امیری با اشاره به اینکه زنجیره کامل تشخیص و درمان سرطان، گستره‌ای از خدمات غربالگـری، معاینات اولیه، معاینه توسط متخصصان مربوطه، آزمایش و نمونه برداری، جراحی، شیمی درمانی و پرتو درمانی را در بر می‌گیرد، افزود: بخش رادیوتراپی این مرکز در سال ٩٧ آغاز به کار کرد و در واقع نخستین مرکز رادیوتراپی بود که با تکنولوژی مدرن دنیا در شیراز فعال شد.

 عضو مؤسس مرکز سرطان پردیس شیراز يادآور شد: تاکنون بیش از ٦ هزار نفر از نقاط مختلف مملكت و کشورهای همسایه، خدمات مختلف تشخیصی و درمانی مورد نیاز را در این مرکز دریافت کرده‌اند.

 امیری بیان کرد: در راستای تکمیل زنجیره خدمات سرطان، راه‌اندازی بخش شیمی درمانی در دستور کار قرار گرفت و در ابتدا شیفت عصر این بخش فعال شده است و به زودی و با جذب مسئول فنی جدید، ارائه خدمت در شیفت صبح هم اجرایی می‌شود.

وي با بیان اینکه بخش شیمی درمانی این مرکز به واسطه برخورداری از فضایی مفرح و تجهیزات پیشرفته پزشکی، در کشور کم‌نظیر می باشد افزود: با بهره برداری از بخش خدمات شیمی درمانی، دریافت خدمات توسط بیماران تسهیل خواهد شد.

امیری به انعقاد قرارداد با تمام سازمان‌های بیمه‌گر و پایه هم اشاره و بیان کرد: برای بخش پرتو درمانی طی ٤سال گذشته تاکنون با تمام بیمه‌های پایه و تکمیلی به جز بیمه آتیه سازان قرارداد منعقد کرده‌ایم كه درمان بیماران دارای بیمه نیروهای مسلح، بانک‌ها و شرکت نفت، تقریبا رایگان است و در مورد بیماران دارای بیمه تامین اجتماعی و خدمات درمانی هم حدود ٤٣ درصد هزینه توسط بیمه پایه و مابقی توسط بیمه تکمیلی پرداخت می‌شود.

عضو هیئت مديره مرکز درمان پردیس شیراز همچنین از گسترش فعالیت این مرکز در زمینه شناسایی، آموزش و حمایت مالی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: در حال برنامه ریزی برای ثبت یک خیریه با اهداف فوق می باشیم و اکنون در مرحله اخذ مجوز قرار داریم.

امیری يادآور شد: سطح یک غربالگری برای شناسایی مبتلایان به سرطان سینه و دهانه رحم در این مرکز به صورت رایگان انجام می‌شود و سطح دو غربالگری یعنی معاینه فوق تخصصی هم در این مرکز به بیماران ارائه می‌شود. وي خاطرنشان کرد: بخش خدمات حمایتی و تسکینی مراقبت از سرطان از دیگر اقداماتی است که در صدد راه‌اندازی آن هستیم که با افتتاح آن از ابتدا تا انتهای درمان را در بر می‌گیرد و تلاش خواهیم کرد تا در سال ١٤٠٢ این بخش راه‌اندازی شود.

 امیری اين را هم اضافه کرد: اگر نهادهای حمایت کننده پای کار بیایند، مراکز غربالگری رایگان سرطان را در منطقه راه‌اندازی خواهیم کرد که البته تحقق این مهم حمایت بین دستگاهی را می‌طلبد.

خبرنگار ما همچنين با دكتر جلال جهانبخش پزشك متخصص راديوتراپي مجموعه درماني پرديس شيراز گفتگو كرد. وي گفت: انستيتو كانسر پرديس در سال 97 با آوردن و نصب و راه اندازي دستگاه هاي پيشرفته راديوتراپي براي اولين بار در جنوب كشور اقدام به ارائه خدمات درماني به بيماران سرطاني با بهره گيري از علم روز دنيا نموده كه موجب تحولي عظيم در درمان سرطان گرديده است. در اين مركز شيمي درماني صندلي و يونيت هاي راحتي براي انجام اين روش درماني تعبيه شده است كه صندلي ها سه حالته مي باشد و بيماران قادر مي باشند اعضاي بدن خود را (دست، سر، پا و....) در هر موقعيتي كه راحتي بيشتري احساس مي‌كنند قرار دهند و در آينده نيز رايانه به تخت ها متصل خواهد شد كه بيمار در حين شيمي درماني مي تواند از رايانه يا تلويزيون استفاده نمايد.

وي اضافه كرد: امكانات لازم براي حضور همراه بيمار طي زمان هاي طولاني تزريق داروها وجود دارد که مي تواند انرژي مثبت و حمايت هاي عاطفي لازم را براي بيمار فراهم كند.

دكتر عليرضا رضواني فوق تخصص خون و سرطان نيز به خبرنگار ما گفت: سالهاست به يمن بركت اساتيد انسان دوست مثل استاد ذاكرنيا، استاد حق‌شناس شيراز هميشه در ارائه خدمات سرطان در ايران پيشتاز بوده كه اين پيشتازي همچنان ادامه دارد. وي اضافه كرد: خارج از مركز دانشگاه وجود چنين مركزي براي شيراز ضروري بوده ،چرا که بعضي وقتها بيماران ترجيح مي دهند كه در محيطي متفاوت خدمات درماني دريافت كنند.

دكتر رضواني به اين موضوع هم اشاره كرد كه اينجا  استانداردهايي رعايت مي شود كه با استانداردهاي روز دنيا برابري مي كند.

دكتر رضا وجداني هماتولوژيست هم در گفتگو با خبرنگار ما تصريح نمود: اين مركز با توجه به شرايط كنوني تحريم هاي اقتصادي، علاوه بر راه اندازي دستگاه هاي مجهز موفق به خريد و نصب تجهيزات گرديده است و در اين ميان نقش ارزنده نيروهاي انساني مجرب، مسئوليت پذير و آموزش ديده از ديگر امتيازان اين مجموعه مي باشد كه بعد از چند سال وارد فاز بعدي شيمي درماني شدند.

دكتر وجداني اضافه كرد: بيماراني كه در اين مركز شيمي درماني تحت مداوا قرار مي گيرند با توجه به طراحي و رنگ بندي فضا احساس آرامش دارند و بيماري از ذهنيت آنها خارج مي شود. صندلي هاي مركز از لحاظ كيفيت عالی و به روز مي باشد تا بيمار بتواند 4 ساعت اينجا احساس راحتي داشته باشد.

دکتر محمدرضا روان‌بد فوق تخصص سرطان که عضو هيأت علمي دانشگاه علوم پزشكي شيراز نيز مي باشد،به خبرنگار ما گفت: بی شک این بخش كه امروز افتتاح مي شود نقش موثری در زمینه درمان بیماران مبتلا به سرطان در جنوب کشور خواهد داشت و حلقه درمان را کامل تر می‌کند.

روان بد همچنین با بیان اینکه سرطان يك بیماری رو به گسترش است و به همان میزان هم باید امکانات درمان آن افزایش یابد و از آنجا که استان فارس و شیراز قطب پزشکی جنوب کشور محسوب می‌شود و پذیرای بیماران دیگر استان‌ها هم مي‌باشد بيان کرد:  با توجه به هزینه‌بر بودن فعالیت‌ها و خدمات تخصصی و فوق‌تخصصی درمانی و افزایش روز افزون نیاز به این خدمات، نباید بار تامین و ایجاد زیرساخت و ارائه خدمات تنها بر دوش بخش دولتی باشد و همواره برای توسعه و ارتقاء فعالیت‌ها نیازمند حضور بخش خصوصی هستیم.

خبرنگار ما همچنين با محمد اميري مديريت مجموعه پرتودرماني پرديس شيراز گفت وگو كرد، وي يادآور شد: در اين مجموعه به همت متخصصين و نيز نيروهاي باتجربه و آموزش ديده امكان روش هاي درماني پيشرفته به خوبي فراهم گرديده و اكنون اين توان را داريم كه آخرين روش هاي درماني روز دنيا را در اختيار هموطنان عزيز قرار دهيم تا نه تنها نياز به سفردرماني به ديگر كشورها را نداشته باشند بلكه باعث جذب بيماراني از ديگر كشورهاي منطقه نيز شويم كه این موضوع ضمن ارتقاي سلامتي در سطح منطقه باعث رونق صنعت توريسم درماني در كشور نيز مي گردد.

 وي در خاتمه با آرزوي سلامتي براي همه مردم عزيز كشورمان گفت: اين حق ملت شريف ايران است كه از بهترين امكانات و روش‌هاي نوين درماني استفاده نمايند و خداوند را شاكريم كه اين توانايي را براي خدمت به بيماران عزيز كشورمان به ما عطا نموده است.

 مجموعه درمانی پردیس شیراز

این مجموعه درمانی در  سال ۱۳۸۴با شعار سلامت نیاز نخست و با هدف ارتقاء سلامت شهروندان در فضایی به وسعت چهارصد متر مربع و با بخشهای اورژانس، داروخانه و دندان پزشکی در بولوار رحمت شیراز آغاز بکار نمود.

 مجموعه درمانی پردیس شیراز پس از گذشت یکسال با توجه به استقبال شهروندان از خدمات درمانی، هيأت مديره اين مجموعه تصميم گرفت بخش های جدید مانند فیزیوتراپی، آزمایشگاه، رادیولوژی و سونوگرافی را به مجموعه اضافه كنند، چرا كه تاسیس اولین مرکز تخصصی خصوصی طب کار در جنوب کشور و همچنین تاسیس اولین کلینیک دیابت خصوصی در شیراز از اقدامات قابل توجه این مرکز می باشد و درسال1388 و به دنبال تقاضای بسیاری از شهروندان محترم و همچنین نیاز مبرم کشور به ارائه خدمات فوق تخصصی رادیوتراپی، اعضای هیات موسس مجموعه درمانی پردیس پس ازمطالعه، بررسی و مشاوره از سال 1394 همگام با تکنولوژی روز دنیا اقدام به ساخت و تجهیز انستیتو کانسر پردیس نمود.

 این مرکز دراسفندماه 1397 افتتاح گردید و اقدام به پذیرش و درمان بیماران مبتلا به سرطان با بهره گیری از علم روز دنیا نموده است. علاوه بر تجهیزات مدرن بکار گیری نیروی انسانی مجرب ،مسئولیت پذیر و آموزش دیده كه از الزامات اساسي  يك مركز مجهز درماني مي باشد.

این مجموعه كه تمام همت خویش را در جذب نیرو های کار آزموده و پرتوان بکار بسته است، با توجه به افزایش روز افزون بیماران سرطانی و لزوم پیشگیری و درمان زودرس و موثر آن علاوه بر خدمات مدرن رادیوتراپی و شیمی درمانی تصمیم به گسترش خدمات آموزشی و درمانی و همچنین خدمات تشخیصی تخصصی در زمینه سرطان گرفت که در این راستا مرکز انستیتوکانسر در قالب کلینیک های فوق تخصصی کانسر مشتمل بر کلینیک فوق تخصص گوارش و کبد و کلینیک فوق تخصصی سينه و کلینیک فوق تخصصی یورولوژی وهمچنین بخشهای فوق تخصصی پاراکلینیک مرتبط مانند تصویر برداری و پاتوبیولوژی تاسیس گردید.