حمله به ماموران محیط زیست با اره برقی در شیراز!

حمله به ماموران محیط زیست با اره برقی در شیراز!

رئیس منطقه حفاظت شده ماله گاله شیراز گفت: یک نفر که به صورت غیرقانونی در این منطقه اقدام به قطع درختان می کرد در مواجهه با ماموران یگان حفاظت با اره برقی به آنان حمله کرد.

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس در ان زمینه از قول علی افتخارنیا افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شیراز مستقر درمنطقه حفاظت شده ماله گاله شنبه هفتم اسفندماه ۱۴۰۰ هنگام گشت زنی در کوه های شکفت و رمقان  کوهمره سرخی متوجه صدای اره برقی در بخش جنگلی ارتفاعات کوه  شدند ‌و پس از مدتی  گشت و کنترل وپیاده روی، به یک نفر متخلف که با اره برقی اقدام به قطع ۵ اصله از درختان بلوط وتهیه مقادیری هیزم بااحداث ۲حلقه کوره زغال کرده بود برخوردکردند.

وی ادامه داد: ماموران پس از شناسایی اقدام به دستگیری فرد خاطی کردند که وی با اره برقی روشن به سمت مامورین حمله ور و موجب مجروح شدن مامور شد و سپس گریخت.

وی اضافه کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست به تعقیب فرد متخلف پرداختند و پس از پنهان شدن او در یکی از روستاها مراتب را صورتجلسه کردند و پرونده به مقامات قضایی ارجاع شد.

افتخارنیا اظهار داشت: ۲ نفر متخلف دیگر که اقدام به تهیه هیزم بلوط جنگلی می کردند نیز دستگیر شدند و برای آنها پرونده تشکیل شد.

رئیس منطقه حفاظت شده گاله ماله شیراز اضافه کرد: در ۲روز گذشته تعداد ۳فقره پرونده تخلف قطع درخت و تهیه هیزم و زغال تشکیل شده است.

افتخارنیا بیان کرد : طبق ماده ۴۲ و۴۹قانون حفاظت از جنگلها و مراتع ، قطع درخت، تهیه هیزم از چوب های جنگلی، تهیه زغال واحداث کوره زغال ممنوع است.

منطقه حفاظت شده ماله گاله در ۱۰ کیلومتری جنوب غرب شیراز، در شرق منطقه حفاظت شده ارژن و پریشان واقع شده است.