حضور یک نمایش از خوزستان در بخش بین‌الملل تئاتر فجر

این نمایش با موضوع انسانیت، جنگ، داعش و صلح و صمیمیت است و به زبان عربی اجرا می‌شود

حضور یک نمایش از خوزستان در بخش بین‌الملل تئاتر فجر

مسئول واحد نمایش حوزه هنری خوزستان با اشاره به حضور نمایش «عِندَ ما تَنتَهی تُسقُط» کار مشترک ایران و عراق در بخش بین‌المللی فجر گفت: این نمایش ۲۱ بهمن به زبان عربی اجرا می‌ شود.

آرش ساربان درباره جزئیات خبر اظهار کرد: واحد نمایش حوزه هنری خوزستان با همکاری کمپانی تئاتر «باهرون کربلا» از عراق و گروه تئاتر «شمایل» کار مشترکی را تحت عنوان «عِندَ ما تَنتَهی تُسقُط» برای حضور در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تولید کردند.

مسئول واحد نمایش حوزه هنری خوزستان با بیان اینکه خوزستان با این اثر نمایشی برای اولین بار در بخش بین‌الملل تئاتر فجر حضور دارد، افزود: این نمایش با موضوع انسانیت، جنگ، داعش و صلح و صمیمیت است که با حضور هنرمندان خوزستانی به زبان عربی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه «عِندَ ما تَنتَهی تُسقُط» به کارگردانی عبدالهادی الجرف از ایران و سجاد حمزه عبدالحسین جوذری از عراق تولید شده عنوان کرد: نویسنده این اثر نیز عبدالهادی الجرف، دستیار کارگردان امجد جلالی از ایران، مشاور کارگردان محمد زبیدات اصل از ایران و مشاور بین الملل علا الفریجی از عراق است.

سرپرست گروه، هماهنگی بین الملل و بازیگردان نمایش «عِندَ ما تَنتَهی تُسقُط» اضافه کرد: بازیگران ایرانی این اثر امجد جلالی، فائزه سودانی، عقیل حمادی، عبدالهادی الجرف، شقایق عسکری، مدینه بدوی و باران محمدی پور و بازیگران عراقی آن سجاد حمزه عبدالحسین (جوذری)، احمد عبدالواحد الشمال و عبدالزهرا الکنانی هستند.

وی به موضوع این نمایش اشاره کرد و گفت: خداوند زمین را که ریشه انسان است و حکم مادری انسان را دارد، برای آسایش و آرامش او خلق کرد اما انسان متکبر و جاه‌طلب برای اثبات قدرت خود با دست خود اقدام به تخریب می‌کند؛ برهم زدن نظم طبیعت، مرزبندی، خشونت، جنگ و کشتار هم‌نوع در تمام تاریخ زمین گسترده شده و هر روز به یک بهانه انسانی که فکر می‌کند در انتهای قدرت است، آسایش هم‌نوع خود را از بین می‌برد. حاصل این جاه طلبی چیزی به‌جز ایجاد انبوهی از بیابان بر زمین نیست که تنفس را با شن‌هایشان برای انسان سخت می‌کنند.

ساربان ادامه داد: این نمایش بنا به دید نویسنده بشریت را به بازسازی محیط پیرامون و جلوگیری از یک اتفاق غیرقابل جبران دعوت می‌کند، اتفاقی که ممکن است باعث قتل‌عام بشریت شود؛ قرآن را به ترتیل بخوانید تا انسانیت و سلام برقرار شود.

وی با بیان اینکه این نمایش ۲۱ بهمن در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر برگزار می‌شود، اظهار کرد: دیگر آثار هنرمندان خوزستانی نیز در دیگر بخش‌های این جشنواره همچون مسابقه ایران و بخش مرور تئاتر ایران جشنواره فجر حضور دارند و نمایش «عِندَ ما تَنتَهی تُسقُط» در بخش بین الملل جشنواره است.

مسئول واحد نمایش حوزه هنری خوزستان افزود: حوزه هنری در بخش حمایت از تولید اثر از همه ظرفیت‌های خود استفاده کرده تا اثری قابل توجه بنا به استانداردهای بین المللی تئاتر تولید کند.

وی تاکید کرد: تمام توان خود را می‌گذاریم تا در سال‌های آینده اگر اثری توانمند در سطح ملی و کشوری باشد آن را حمایت کنیم و هنرمندان ما در این جشنواره که ویترین تئارتر کشور است، حضور موفقی داشته باشند.