جشنواره های متنوع فرهنگی از ۱۵ بهمن در جزیره هرمز

ثبت جهانی جزیره هرمز پیگیری می شود

جشنواره های متنوع فرهنگی از ۱۵ بهمن  در جزیره هرمز

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌های متنوع فرهنگی در هرمز در دستورکار است، گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته این جشنواره‌ها در موضوع های مختلف، از پانزدهم بهمن سال جاری تا پانزدهم اردیبهشت سال آینده در این جزیره برگزار می‌شود.

علی فیروزی افزود: این جشنواره‌ها متناسب با اسناد توسعه و پیشرفت و شرایط اقلیمی و بومی جزیره هرمز به مرحله اجرا خواهند رسید.
وی به اثرگذاری اقدام‌های فرهنگی اشاره کرد و اظهار داشت: مردم جزیره هرمز شهدای بسیاری را در راه انقلاب اسلامی و دفاع از ایران اسلامی تقدیم نموده‌اند که این جنبه مهم هرمز به عنوان جزیره ایثار و شهادت، باید در برگزاری این جشنواره‌ها نمود داشته باشد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان همچنین با اشاره به اهمیت گردشگری دریایی در هرمز تصریح کرد: باید برای این مهم برنامه‌ریزی و امکانات مناسب جهت گردشگری دریایی و همچنین ورزش های آبی در این جزیره ایجاد شود.
وی گفت: از طریق برگزاری این جشنواره‌ها باید با به کارگیری شیوه‌های نوین، جزیره هرمز در سطح وسیعی معرفی و جذب گردشگر برای این جزیره، افزایش یابد.
فیروزی همچنین از پیگیری ثبت جهانی جزیره هرمز خبر داد و خاطرنشان کرد: فرهنگ غنی و جاذبه‌های گردشگری جزیره هرمز باید به بهترین شکل معرفی و در معرض دید عموم قرار گیرد.