میزان گرد و غبار هفت شهر خوزستان از حد مجاز فراتر رفت

میزان گرد و غبار هفت شهر خوزستان از حد مجاز فراتر رفت

میزان غلظت گرد و غبار در هفت شهر خوزستان با ثبت اعداد بالای ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب از حد مجاز فراتر رفت.

با خروج سامانه بارشی از استان خوزستان و استقرار هوای پایدار از ابتدای هفته جاری، غلظت آلودگی هوا در شهرهای مختلف استان روند افزایشی داشته است و این در حالی است که با ورزش باد، شهرهای مختلف استان همزمان با پدیده گرد و غبار نیز روبه رو شده‌اند.

بر اساس اعلام سازمان حفاظت محیط زیست خوزستان، میزان گرد و غبار شهرهای آبادان، اهواز، خرمشهر، شادگان، شوش، شوشتر وماهشهر تا ساعت ۲۰ روز یکشنبه از حد مجاز فراتر رفته است.

میزان غلظت گرد و غبار در این ساعت در شوش ۴۸۰ ، آبادان ۲۸۳، ماهشهر ۲۴۹، اهواز ۲۳۳، خرمشهر، ۲۰۸، شادگان ۲۲۲، و شوشتر ۱۶۶ میکرگرم بر مترمکعب ثبت شد.

میزان گرد و غبار در شوش تا ساعت ۱۹ یکشنبه با ثبت عدد ۸۷۰ میکروگرم بر مترمکعب به حدود ۶ برابر حد مجاز رسیده بود، که پس از آن کاهشی شد.

کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای خوزستان روز یکشنبه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ساعت آغاز کار اداره‌های شهرستان های اهواز و کارون به دلیل شرایط اضطراری آلودگی هوا فردا دوشنبه ۲۰ دی با ۲ ساعت تاخیر در ساعت ۹:۳۰ خواهد بود.

این اطلاعیه افزوده است: پس از ارایه گزارش کارشناسی و تبادل نظر مقرر شد فعالیت آموزش حضوری در مقطع تحصیلی ابتدایی، پیش دبستانی و مهدکودک ها در کلیه واحدهای ِآموزشی دولتی و غیردولتی، مدارس استثنایی، مهدکودک‌ها و آموزشگاه‌های زبان علمی آزاد در روز دوشنبه بیستم دی در شهرهای اهواز و کارون تعطیل و به صورت غیرحضوری و برخط انجام شود ضمن اینکه امتحانات از قبل تعیین شده به قوت خود باقی است.

میزان طبیعی ذرات معلق در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر متر مکعب است.