جشنواره نوآوری و فناوری شیراز فراخوان داد

جشنواره نوآوری و فناوری شیراز فراخوان داد

مدیر روابط عمومی پارک علم و فناوری استان فارس از برگزاری جشنوارۀ نوآوری و فناوری شیراز در اردیبهشت‌ماه سال جاری در این کلان شهر خبر داد.

رضا محمودی بعد از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران، گفت: پارک علم و فناوری فارس در راستای تحقق بخشیدن به شعار «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» جشنوارۀ نوآوری و فناوری شیراز را در اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار می‌کند.

او افزود: این جشنواره در قالب جشنواره‌ای بین‌المللی در زمینۀ فناوری با عنوان "جشنوارۀ نوآوری و فناوری شیراز " ضمن سامان دادن به کارهای موازی و پراکنده، خلأ‌های موجود در چرخۀ تولید فناوری، از تولید ایده تا ایجاد و فروش فناوری را با استفاده از ظرفیت اساتید، مدرسان، دانشجویان، دانش آموزان و کارشناسان، دانشگاه، آموزش و پرورش و صنعت کشور پُر خواهد کرد.

مدیر روابط عمومی پارک علم و فناوری استان فارس ادامه داد: کارآفرینان می‌توانند جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت این جشنواره به آدرس https://shiraztechfestival.ir/fa مراجعه کنند.

محمودی، مهلت ارسال طرح به جشنواره را تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ اعلام و افزود: زمان برگزاری جشنواره ۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت است که در این جشنواره نفرات برتر به پارک‌های علم و فناوری و صندوق‌های حمایتی و سرمایه گذاران معرفی خواهند شد.

او، محورهای این جشنوراه را فناوری زیستی (غذایی، کشاورزی دامی و گیاهی، صنعتی محیط زیست، زیست فناوری مولکولی)، فناوری نانو (محصولات و مواد)، اپتیک و فوتونیک (مواد، قطعات و سامانه‌ها)، الکترونیک، کنترل و سخت افزارهای رایانه‌ای، فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم افزارهای کامپیوتری، تجهیزات پیشرفته ساخت، تولید و آزمایشگاهی، داروهای پیشرفته، وسایل، ملزومات و تجهیزات پزشکی، هوافضا (پرنده‌ها، ماهواره‌ها، موشک‌ها)، انرژی‌های نو (تجدیدپذیر)، محصولات پیشرفته در حوزه‌های علوم شناختی، گیاهان دارویی و کشاورزی، نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی و آب، خاک و هوا، معدن، فناوری‌های دریایی، ساختمان و راه‌سازی برشمرد.

مدیر روابط عمومی پارک علم و فناوری استان فارس با اشاره به شرایط عمومی طرح، عنوان کرد: محصول نوآورانه و فناورانه باشد، محصول قابلیت تجاری سازی شدن داشته باشد و مبتنی به دانش، تحقیق و توسعه باشد.

محمودی بیان کرد: مخاطبین جشنواره شرکت‌های نوپاهستند، شرکت‌هایی که تاسیس آن‌ها از فروردین ۱۳۹۹ به بعد می‌باشد و دارای محصول اولیه (MVP) هستند. اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها و افراد صاحب ایده که موفق به تولید محصول اولیه (MVP) شده باشند، در اولویت می‌باشند.