جدیدترین تصویر خورشید منتشر شد

جدیدترین تصویر خورشید منتشر شد

ماهواره "مدارگرد خورشیدی" زمانی‌که دقیقاً در نیمه راه میان زمین و خورشید بود، تصویری جدید از خورشید ثبت کرد.

کاوشگر "سولار اوربیتر"(Solar Orbiter) به معنای "مدارگرد خورشیدی" متعلق به ناسا و آژانس فضایی اروپا(ESA) در تصویر جدیدی که از خورشید ثبت کرده است، بهترین جزئیات تاج خورشید را نشان می‌دهد.

این تصویر جدید در تاریخ ۷ مارس، زمانی ثبت شد که سولار اوربیتر دقیقا میان زمین و خورشید، در فاصله ۷۵ میلیون کیلومتری از دو طرف قرار داشت.

در روند عکس برداری اخیر سولار اوربیتر، ابزار تصویربردار فرابنفش قوی( EUI )  این مدارگرد فعال شد و بنا بر اعلام آژانس فضایی اروپا، به دلیل نزدیکی کاوشگر به خورشید، این ابزار باید ۲۵ تصویر جداگانه ثبت می‌کرد تا یک عکس از صفحه خورشیدی کامل به دست آید.

آژانس فضایی اروپا همچنین اعلام کرد که چهار ساعت طول کشیده تا تیم ابزار EUI تمام بخش‌های دیسک خورشیدی را ثبت کنند. زیرا ثبت هر تصویر نیاز به ۱۰ دقیقه زمان داشت.

در تاریخ ۹ فوریه سال ۲۰۲۰، ناسا و آژانس فضایی اروپا مدارگرد خورشیدی خود موسوم به "سولار اوربیتر"(Solar Orbiter) را به فضا پرتاب کردند. هدف این ماموریت پاسخ دادن به برخی سؤالات کلیدی علمی است. این سوالات شامل سیر تکاملی سیاره‌ها و ظهور حیات، نحوه کار منظومه شمسی، منشاء جهان هستی و همچنین فیزیک بنیادی در جهان است.

 ابزارهای کمک کننده جمع آوری داده‌های جدید، شامل ردیاب ذرات انرژی، ابزار امواج رادیو و پلاسما و مغناطیس سنج هستند.