جاده های کهگیلویه و بویراحمد ایمن سازی می‌شوند

جاده های کهگیلویه و بویراحمد ایمن سازی می‌شوند
عملیات اجرایی نصب حفاظ های بتنی با پیشرفت فیزیکی مطلوب در دست اجراست

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال ۸۰ میلیارد تومان برای ایمن سازی جاده های استان در قالب نصب حفاظ های بتنی (نیوجرسی) اختصاص یافته است.

عابد محمدی اظهار داشت: این اعتبار برای نصب حفاظ های بتنی جداگانه در ۳۵ کیلومتر از جاده های حادثه خیز کهگیلویه و بویراحمد شامل یاسوج به اصفهان، یاسوج به بابامیدان، یاسوج به سی سخت(گنجه ای) لیکک به بهبهان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه از بهمن ماه پارسال تا پایان آبان ماه امسال ۲۰ نفر در جاده یاسوج به اصفهان منطقه سرنجلکل جان خود را از دست داده اند، تاکید کرد: ۱۲.۵ کیلومتر حفاظ بتنی به منظور افزایش ایمنی جاده مذکور اجرا می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تاکنون پنج کیلومتر حفاظ بتنی در حادثه خیزترین بخش جاده اصفهان (تلگاه تا سرنجلکل) نصب شده تاکید کرد: آمار تلفات جاده ای در طول یک ماه بهره برداری از این زیرساخت کاهش چشمگیر یافته است.

محمدی تصریح کرد:عملیات اجرایی نصب حفاظ های بتنی در چهار جاده ذکر شده با پیشرفت فیزیکی مطلوب در دست اجراست و براساس برنامه ریزی قرار است تا پایان امسال تکمیل شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: در زمان حاضر ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال طرح راه حوزه روستایی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد در دست اجراست.

محمدی اضافه کرد: هم اکنون بیش از ۱۷۰ طرح به منظور نگهداری و روکش آسفالت جاده های فرعی، اصلی و روستایی استان در دست انجام است.

افزون بر ۶ هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۶ هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.