ثبت ۲۴ ساعت بدون فوتی کرونا در فارس

ثبت ۲۴ ساعت بدون فوتی کرونا در فارس

طبق آخرین گزارش اعلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، طی ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از ابتلا به کروناویروس در فارس گزارش نشده است.

براساس این گزارش، از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا صبح چهارشنبه ٢٤ فروردین، دو میلیون و ۱۱۹ هزار و ۳۰۹ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های فارس تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۲۵ هزار و ۳۶ بیمار مثبت شناسایی شده است.

همچنین از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۷۴۱ هزار و ۸۱ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۱۶ هزار و ۱۱۱ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون ۳۷۸ هزار و ۲۲۸ مورد تست سریع انجام شده و ۱۰۸ هزار و ۹۲۵ بیمار مثبت شناسایی شده است.

این گزارش حاکیست، با بستری ۶۶ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۳۲۶ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۵۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۱۴ هزار و ۹۷۶ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته اند و مجموع جان باختگان کرونا نیز هشت هزار و ۱۵ نفر بوده است.

گفتنی است، در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هشت میلیون و ۳۱ هزار و ۲۱۷ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۰۷ هزار و ۴۹۴ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۰۶ هزار و ۲۷۶ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۵۱۷ هزار و ۴۴۷ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.