ثبت یک فوت و ۲۳ بستری طی یک روز در فارس

ثبت یک فوت و ۲۳ بستری طی یک روز در فارس

براساس آخرین آمار اعلامی، طی ۲۴ ساعت منتهی به صبح جمعه ۲۳ دی، یک مورد فوت و ۲۳ مورد بستری به دلیل ابتلا به کرونا در فارس ثبت شده است.

بر پایه آخرین گزارش آماری اعلامی از سوی علوم پزشکی شیراز، طی مدت شیوع کرونا تا صبح جمعه ۲۳ دی، با انجام دو میلیون و ۲۶۱ هزار و ۶۷۰ تست تشخیصی، ۶۶۲ هزار و هجده بیمار مثبت ابتلا به کرونا، شناسایی شده است.

با استناد به آخرین گزارش آماری از وضعیت شیوع کرونا در فارس، با بستری ۱۶ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد کل بیماران بستری در بیمارستان‌های استان فارس به ۱۶۵ نفر رسیده است.

این گزارش آماری حاکیست که از کل بیماران بستری در بیمارستان، ۲۳ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

همین گزارش به ثبت یک مورد فوت جدید در فارس اشاره داشته و اعلام می‌کند که مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاصبح ۲۳ دی در این استان، به ۸۱۷۱ نفر است.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۵۳ هزار و ۷۸۶ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی با احتساب چهار دُز، به هشت میلیون و ۲۸۷ هزار و ۵۸۴ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۳۴ هزار و ۸۸۶ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۴۱ هزار و ۹۹۶ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۷۵ هزار و ۷۵۳ دُز نوبت سوم و ۱۳۴ هزار و ۹۴۹ دُز یادآور واکسن بوده است.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز، همچنین از مردم درخواست کرده است که ضمن رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، برای ارتقاء ایمنی خود نسبت به تزریق واکسن یا دریافت دُز یادآور واکسن کرونا، اقدام کنند.