تکواندوی قهرمانی جهان/ دو ایرانی به هم رسیدند!

تکواندوی قهرمانی جهان/ دو ایرانی به هم رسیدند!

ابوالفضل عباسی و نرگس میرنوراللهی با شکست رقبای خود، راهی مرحله یک‌هشتم نهایی تکواندوی قهرمانی جهان شدند اما زینب اسماعیلی با شکست مقابل نایب‌قهرمان المپیک از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در جریان رقابت‌های روز دوم تکواندوی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در مکزیک، ابوالفضل عباسی نماینده وزن ۸۷- کیلوگرم ایران، در دور نخست مقابل انریکه پرز از کوبا ۲ بر صفر و با نتایج ۱۱ بر ۶ و ۱۳ بر صفر به برتری رسید. وی در دومین مبارزه نیز با نمایشی درخشان مقابل میگوئل مارتینز نفر اول رنکینگ جهان از برزیل ۲ بر صفر و با نتایج ۳ بر ۳ و ۶ بر ۲ به برتری رسید و راهی یک‌هشتم نهایی شد.

عباسی در این مرحله برابر مهدی خدابخشی ملی‌پوش سابق تکواندوی ایران و دارنده مدال‌های طلای جهان ۲۰۱۵ و طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ که به عضویت تیم صربستان درآمده است، به میدان می‌رود.

همچنین در بخش بانوان، نرگس میرنوراللهی نماینده وزن ۶۲- کیلوگرم ایران پس از استراحت در دور نخست، مقابل کارولین جلسویک از نروژ با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید و راهی یک‌هشتم نهایی شد.

اما زینب اسماعیلی نماینده وزن ۶۷- کیلوگرم ایران در دور نخست مقابل لورن ویلیامز دارنده مدال نقره المپیک توکیو از بریتانیا ۲ بر صفر و با نتایج ۹ بر یک و ۹ بر ۶ شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

پیش از این، مهران برخورداری در وزن ۸۰- کیلوگرم ایران به مدال برنز جهان رسید.