تکمیل جاده مرگ نیازمند بودجه

مدیرکل راهسازی اداره کل راه و شهرسازی لارستان گفت: طرح ملی محور جهرم، لار به بندرعباس ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

شبانی ادامه داد: محور جهرم، لار به بندرعباس با ۴۴ درصد حجم ترافیک و تردد روزانه سه هزار و ۸۰۰ خودرو سبک و سنگین شامل ۱۰ محور پر ترافیک و حادثه خیز کشور است.

او افزود: این محور به طول ۴۰۵ کیلومتر از جهرم تا بندرعباس است که ۲۰۵ کیلومتر آن در حوزه اداره کل راه و شهرسازی لارستان است.

شبانی خاطرنشان کرد: عملیات چهار خطه کردن این محور دو طرفه از سال ۹۱ آغاز شده و کمتر از ۳۰ کیلومتر آن اکنون چهار خطه شده است.

مدیرکل راهسازی اداره کل راه و شهرسازی لارستان بیان کرد: کل این طرح ملی حد فاصل جهرم تا بندرعباس ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

شبانی اظهار کرد: اولویت با تکمیل حد فاصل جهرم تا لارستان است که یک تونل به طول ۸۰۰ متر نیز در دست ساخت در این محور داریم که ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و نیاز به ۳۰ میلیارد اعتبار دارد تا کامل ساخته شود.

مدیر کل راه و شهرسازی لارستان عنوان کرد: امسال توانستیم ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح جذب کنیم تا بتوانیم بخشی از نقاط حادثه ساز مسیر ۲۰۰ کیلومتری جهرم تا لارستان را چهار خطه کنیم.

شبانی افزود: برای چهار خطه کردن حدفاصل جهرم تا لار بیش از دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

کیان پور معاون اورژانس لارستان هم گفت: پارسال ۵۰۰ مورد ماموریت در محور جهرم، لار به بندرعباس داشتیم که به علت تصادفات ۴۰۰ نفر مصدوم و ۳۰ نفر فوت شدند.